Gå til innhold

Effekt/chip

Ranger emnet

Brandtenborg

Anbefalte innlegg

Originally posted by 18tom

Er vel 54 ville hestekrefter under panseret...

Motorbytte tror jeg er tingen ;)

Må være mer enn det... For det er jo det det er i forgasser motoren og dette er en injection. Bilen er sprek som f***!

Har hatt den samme motoren med forgasser men den var mye sløvere...

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfRallye

Har nettopp fått meg Polo oxo. 1,3i. Denne har 54 hk. Motorkodebokstaver NZ. Går ganske bra for å være bare 54 hk.

Er vel Digijet innsprut på denne.

Noen som har erfraring med trimming av disse? Turbo kanskje. Har en ny K03 liggende :)

Mulig du har 75hk motor da.

Bytt blokken til en 1,6 fra polo 6n, eller fra golf 3, smekk på toppen, hiv i trimkam, og grenrør, og du har ca 100hk!!!

Med komp på ca 12:1!:D :D :D

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kommer ann på hvilken motorkode det er . AAV ser ut som en gasser motor, med et stort rundt luftfilter bak motoren. NZ motoren har en slange fra innsuget til en luftfilter boks på passasjer siden. Hvilken kode du har kan du finne ut av ved å se på det hvite klistremerket i bagasjerommet ditt (på platen under luken).

NZ med 268 schrick og K&N filter innsats havner på 81 hk, på AAV havner du på litt over 60. Orginal effekt på begge to er 55 hk. Konfilter må du holde deg LAAAAAAAAAAAAAANGT unna på NZ.

Til NZ får du 81 hk med TÜV.

For å sette inn 1,6L hadde jeg gått for enn AEE motor med innsuget og brukt Digijet dyser, hjerne osv.

Trimmingsrekkefølge på NZ er:

1. Eksos (G40 anlegg eller lignende, ikke større enn 54 mm dia)

2. K&N innsatsfilter

3. Kam

4. Porting av topp/Grenrør/GT-Innsug (3f)

og KANSKJE chip til slutt, ikke mye å tjene på det. En kan bytte en liten dings i hjernen for å endre turtallsperre

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfRallye

Har nettopp fått meg Polo oxo. 1,3i. Denne har 54 hk. Motorkodebokstaver NZ. Går ganske bra for å være bare 54 hk.

Er vel Digijet innsprut på denne.

Noen som har erfraring med trimming av disse? Turbo kanskje. Har en ny K03 liggende :)

Mulig du har 75hk motor da.

Motoren egner seg ikke for turbo. Skal du ha turbo bør du ha G40/60 Digifant med bankesensor og mapsensor, andre stempler og eksosventiler.

Kjøp heller G40 motor

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående chip..

har ein 1.4ltr 16v.. har lyst på noen ponniar te..

K&N filter har eg.. effektanlegg e bestilt.. tenkte eg sko chippa å "trykka" bensintrykkregulatoren 2mm.. forhåpentiligvis så har eg ein ca 120 hest då.. noen så har tro på detta ? :rolleyes:

polo classic kanskje ?

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

angående chip..

har ein 1.4ltr 16v.. har lyst på noen ponniar te..

K&N filter har eg.. effektanlegg e bestilt.. tenkte eg sko chippa å "trykka" bensintrykkregulatoren 2mm.. forhåpentiligvis så har eg ein ca 120 hest då.. noen så har tro på detta ? :rolleyes:

polo classic kanskje ?

Det som skjer hvis du modifiserer bensintrykregulatoren er bare at bilen får for mye bensin og går dårligere

120 hk får du enten ved Oettinger chip og kammer, eller ved Hartman grenrør med race kat, eller eventuelt å slenge inn en 1,6L veiv.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Det som skjer hvis du modifiserer bensintrykregulatoren er bare at bilen får for mye bensin og går dårligere

120 hk får du enten ved Oettinger chip og kammer, eller ved Haman grenrør med race kat, eller eventuelt å slenge inn en 1,6L veiv.

oettinger chip.. url å litt sånn.. hadde vært fint.. :)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brandtenborg

Fant ut at jeg hadde 75 HK i Poloen! Jippi! :D

Er du sikker på det? Har du en Polo GT da.

Sjekk det hvite klistremerket i bagasjerommet, under luka, der skal det stå 3F hvis du har 75 hk.

Du kan også se på hjernen, på de med 75 hk står det Digifant, mens 55 hk har Digi-Jet. Den er plassert ved siden av vindusviskermekanismen. Det var noen Digi-Jet motorer på 78 hk i de landene du ikke trenger kat, men siden din er en 1989 modell har du kat

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Er du sikker på det? Har du en Polo GT da.

Sjekk det hvite klistremerket i bagasjerommet, under luka, der skal det stå 3F hvis du har 75 hk.

Du kan også se på hjernen, på de med 75 hk står det Digifant, mens 55 hk har Digi-Jet. Den er plassert ved siden av vindusviskermekanismen. Det var noen Digi-Jet motorer på 78 hk i de landene du ikke trenger kat, men siden din er en 1989 modell har du kat

Det må være mere enn 55 hk i den.. Den går jo som ei kule jo! Men jeg skal sjekke det etterpå. Det er kat på den dessverre... Men vil det si at jeg får 2 hk mere om jeg fjerner den hvis jeg har en 75 hester??

Det er i allefall en 1,3i FOX. Det er litt spesielle seter i den også... Litt putete liksom...

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider