Gå til innhold

Signal kabler fra spiller til forsterker ?

Ranger emnet

Volvo 740 Fan !

Anbefalte innlegg

Hei =)

Jeg har kjøpt meg en splitter ny Denver cd spiller med SD-kort og usb utgang, også en usCarvor 5.1500watt bil forsterker.

Men problemet er at bak på cd spilleren er det input og output for sånn kabel som dette

316u9a0.jpg

Men på forsterkeren så er det ikke inngang for sånn kabel, det er kunn inngang for sånn kabel til woffer,front og rear.

Og remoten på forsterkeren sånn at du bare dytter en åpen ledning inn i et hull og skrur fast som en jord eller strøm kabel.

Så hva gjør jeg ?:wonder:

PLEAS hjelp meg, jeg er 18 år om 1 måned og da må det jo bare funke,hehe.

49acnzm.jpg

2my8f3p.jpg

Min bil : Volvo V70 1999 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å drepe gleden din, men den usCarvor forsterkeren er ikke verdt stort, sorry....

Er det denne? http://www.uscarvor.no/nettbutikk/uscarvor/product_info.php?cPath=21&products_id=49&osCsid=18b664b8e00247962b8de198db4de5e7

SYKE priser de hadde der også... får dem på netthandelen til 1-200kr lol... mer er de ikke verdt heller...

Edit: ja, den er den... der ser du jo inngangene der, 6stk...

Sikkert 2 til front, 2 til rear, og 2 til sub ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å drepe gleden din, men den usCarvor forsterkeren er ikke verdt stort, sorry....

Er det denne? http://www.uscarvor.no/nettbutikk/uscarvor/product_info.php?cPath=21&products_id=49&osCsid=18b664b8e00247962b8de198db4de5e7

SYKE priser de hadde der også... får dem på netthandelen til 1-200kr lol... mer er de ikke verdt heller...

Edit: ja, den er den... der ser du jo inngangene der, 6stk...

Sikkert 2 til front, 2 til rear, og 2 til sub ;)

Ja det er den, jeg kjøpte den på netthandelen til 1500 kr da hehe så jeg sparte noen tusenlapper der. Men det er jo signal kabelen jeg har problemer med, ikke høytalere og sub osv. Men det er ikke inngang for den signal kabelen som jeg må ha fra cd spilleren til forsterkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er det, de 3 hvite og 3 røde er innganger... hvor mange utganger har du på spilleren din da?

Hva skal du bruke forsterkeren til? hvor mange høyttalere?

Høytalerene har jeg koblet på andre siden hvor det bare er sånn og putte ledningen inn og skru, de andre røde å hvite hullene er også for høytalere vis du har sånne ledninger til dem. remote/signal kabelen skal sitte i sånn skru hull den også som du ser på bilde. Og den kabelen jeg har er jo ikke sånn i den enden... Skjønner ikke noe jeg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, eg sjønna ikkje bæret av ka du vil ha hjelp til..

dar du må skru kabelen, d heiter skruterminal.

og kvit/rød plugg, kallest phono inngang.

der skal du koble til kabelen/(ane) som går fra CD-spiller.

bak på CD-spiller er det også kvit/rød koblinger,(phono) der skal kabelen gå ut fra CD-spiller, og bak til forsterker.

den kabelen du skal bruke er den du har avbildet i første post.

Remoten skal inn og skrus fast mellom Pluss og minus på andre sida av der Phono pluggane er.

Avansert:

har du 3 utanganger på cd-spiller må du kjøpe en eksta kabel.

Sann som denne: Linkthis

Da skal:

Woofer Utgang til Woofer Inngang

Rear Utgang til Rear Inngang

Front Utgang til Front Inngang

på sida med phono inngangane er også "panelet" for innstilling av forsterkaren.

Håper det var til hjelp

Bagasjerom SOON finished!

Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde 1, FEIL, nei dei skal inn der bilde nr2 viser, JO det skal gå, men du må ha en kabel til fra Cd-spiller til forsterker. Remote som den kallest. det er den som skrur på forsterker når cd-spiller blir skrudd på, for og spare strøm.

er en blå/kvit..(?) kabel som ligger sammen med resten av kabelrotet bak CD-spiller. om du berre kobler til phono blir det ingen lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope.. desverre, men du kan ta en 0.75 kabel og legge bak, om ikkje det er en mellom phonkoabelen du allerede har lagt. så feste med en sukkerbit til den blå/kvite kabelen ut fra cd-spiller.

rød kvit er lydsignalet.

Edit:

Et bilde av pluggen til cd-spiller.

ISO_mazda.jpg

Den overste biten er kabler fra Cd-spiller til høgtalara, den skal du drite i.

Nederste, strøm til cd-spiller, minus, lys, og remote, det er den blå kabelen.

Den røde går til tenninga, og den gule er Pluss (eller er d omvendt?). svart er minus, og orange er lys i displyet. den blå skal koblest inn på remote på forsterkaren bak i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope.. desverre, men du kan ta en 0.75 kabel og legge bak, om ikkje det er en mellom phonkoabelen du allerede har lagt. så feste med en sukkerbit til den blå/kvite kabelen ut fra cd-spiller.

rød kvit er lydsignalet.

På det første bilde så er det jo inngang for remoten... Hva er den røde og hvite ledningen til da a ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider