Fighter Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Hei. lurer på en ting, skal ha opp motoren for en liten shining, clutchbytte og muligens bytte lager. Tenkte å sette på en turbo jeg har liggende. Men hvor mye er det mulig å lade med di orginale dysene + hjerne? 0,3-0,4 bar kanskje? Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Vis du skal ha opp motoren, hvorfor ikke bytte stemplene også da? Til et,fk eller ft? da har du jo i bunn og grunn en grei turbo motor. Få tak i en a kam eller noe grommere... Og turbo hjerner, formotstand og dyser. Da blir det bra!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Men hvis du skal bytte dyser, hjerner, formotstander, stempel samt overhale motoren... Så koster det nesten like mye eller mere for en komplett FT motor fra sverige. Men hvis du har turbo liggende så kan du jo kjøre med std F sprut og koble inn ei kallstartdyse eller to på en trykkbryter så de åpner ved f.eks 0,2bar eller noe... Du bør senke kompen noe ved tjukkere toppakning, andre stempel eller graving i toppen... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet April 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 ok. ja har en turbo liggende. og er igrunn bare for moro skyld. skal ikke bli noe seriøst prosjekt.. bilen har forresten a kam allerede. leste at org dyser holder til ca 170hk... stemmer dette? Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Aner ikke hvor mye de holder til men om du monterer en btr får du skvisa max ut av dem. Må vel ikke betale mye for noen gamle et stempler heller... Er jo fort gjort og bytte dem når du har motoren oppe. Da har du jo en god turbo motor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Flere som har kjørt 1 bar med original F bunndel, bare turbo hjerner og dyser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.