ole180 Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Hei lurte litt på å kjøpa meg saab 900 turbo, og lurte på om nåken som vett kor masse eg kan dra ut av den bilen med original innmat? takker for svar Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet April 6, 2007 Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 Det kommer helt ann på hva slags 900 du tenker på, den gamle typen, som blir kalt Og900 (old Generation) Eller den nyere typern kalt Ng900 (New Generation) Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 D e den gamle bilen eg tenkte på. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Ok, da er svaret enkelt, du kan ta ut mye mere enn orginal kassa holder ;) og forsterka kasse er DYRT!! Kassene på disse bilene er ikke noe spesielt bra, det vet jeg, kassa mi røyk i går kveld :( Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet April 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 hehe:P og hva er så den effekten før kassen går t helvette da? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet April 8, 2007 Rapporter Share Skrevet April 8, 2007 Nja min har ca 200hk (det er den grå på det øverste bilde), men litt mere enn det går nok, kassa mi var vell ikke helt bra fra før, litt lekk å sånn, men men. Hvor mye effekt kassa tåler komme jo helt ann på åssen man kjører, hvis man bruker hue litt så håller den bortimot 250 ville jeg tro. Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind88 Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 er det det samme med manuell som med automat kasse? hvis ikke, hvor mye tåler automatkassa hvis du kjører med litt vett da? Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 er det det samme med manuell som med automat kasse? hvis ikke, hvor mye tåler automatkassa hvis du kjører med litt vett da? Det vet jeg faktisk ikke, tror ikke jeg har hørt om noen som har trimma Og900 med automat noe særli, men jeg hadde blitt forundra hvis den tålte noe mere enn manuell kassa. Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Innmaten i motoren er ikke noe man trenger å begymre seg for med det første. 93-Mike her på forumet hadde orginal innmat, topp og innsprut når han bremsa 534hk. Kassa holder til mer enn 250hk og, hvis man kjører litt gjennomtenkt. Harde clutchinger og fullgass pådrag i 1. gir og slik som er usunt. Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoboy-940 Skrevet Mai 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2007 så du o e her ja ole:P Siter VOLVO 4 LIFE http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1829736#post1829736 http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3656 http://www.volvo-940.piczo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 viken som lurte litt i saab:D men fekk han t å vurdera turbo i sin nå:D Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flatut Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Litt offtopic; Jeg lurer på hvorfor det ikke er to undergrupper i saab forumet. Den gamle og den nye 900 serien. De er jo meget forskjellige på de fleste måter, driverk, forstilling og motor. Har også hørt at 900NG er basert på Opel vectra? Er dette bare tull? Siter 00 A4 1.8 Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Sen bump,men siden jeg ikke var først... bytter man kammer lever kassa i 900'en til over 250 hk. Kamoppsettet i den dytter nemlig igang snurra såpass tidlig at momentet knekker den.. litt senere momenttopp,lengre liv på kassa. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinselj Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Har en saab Og900 turbo 16v 1982modd. og den har jeg i vertfall blitt fortalt av ganske mange som har hadt en slik at skal tåle en del og har godt potensiale for å hente HK av.sies at det skal vere rundt 220-230hk på motoren. er jo faktisk ikke så stygge biler heller, bare man får noen felger og slipper den ned på jorden litt=) Siter * Volvo pv 544 61mod * saab900 16v turbo banebil X volvo 240tic Om livet suger - Överladda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.