Gå til innhold

etterlysning!

Ranger emnet


oddi

Anbefalte innlegg

VCE: det står "drifting is not a crime" :)

Gulbrandsen_Racing: får ikke noe bedere en orginal volvo felger :D blei desverre en kort tur på meg pga jeg hadde en som var litt fylle syk i bilen :( kunne godt tenkte meg og sett mer rundt!! og hilst på folk

 

Hvordan er det med dump på FK/FT motor da? Hører folk klager slik over fusking osv.. Men har jo sett et eksempel som funker fint..

 

Hvordan funker det med deg da?

 

Mvh-

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hm, skal gå fint med dump, så lenge man fjerner orginale resirk-ventilen.. Hvis ikke, så kan du jo handle sånn dobbel JBR-dumpventil, som slepper tilbake trykket når du har lite trykk, og slepper ut rundt 50% når du lader mer..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skal gå fint med dump, så lenge man fjerner orginale resirk-ventilen.. Hvis ikke, så kan du jo handle sånn dobbel JBR-dumpventil, som slepper tilbake trykket når du har lite trykk, og slepper ut rundt 50% når du lader mer..

 

Ja, får vel kjøpt slik lokk hos pedersen..

 

Har hørt så mange som klager over at det ikke funker. Tenkte å prøve på min bare for å se om det funker eller ikke.. hehe

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dump på FT motor.

 

Eneste som jeg har merka, er at den jager på tomgang.

Også, hvis jeg planter gassen i bånn, og drar godt opp på turtall, så plutselig hopper den over en tenning. Men det veit jeg ikke om er p.g.a. dumpen.

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får vel kjøpt slik lokk hos pedersen..

 

Har hørt så mange som klager over at det ikke funker. Tenkte å prøve på min bare for å se om det funker eller ikke.. hehe

 

Ja, lokk hos pedersens, samme med dumpen og.. Og med dumpen får du med ett lokk for å tette ett av utblåsene også.. :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dump på FT motor.

 

Eneste som jeg har merka, er at den jager på tomgang.

Også, hvis jeg planter gassen i bånn, og drar godt opp på turtall, så plutselig hopper den over en tenning. Men det veit jeg ikke om er p.g.a. dumpen.

 

Det ville jeg ha sjekka opp fortest mulig egentlig...

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med dump på fk/t er at dumpen blir etter lmm, så det blir sluppet luft etter at lmm har målt. Motoren stanser etter raske pådrag o.l

Men funker bra med en resirk som slipper litt i friluft, og litt inn i systemet igjen, kjører med en slik på 745n med ft.

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen berger, noen ikke. Plagdes som f..n med dette på min gamle 940.

 

Hvilken dump bruker du da? SOm er resirk.

 

Er det mye lyd i den? Da jeg helst vil unngå en som lager mye lyd.. hehe.. Hvor selger dem denne osv? :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man monterer en resirk, dump, popoff forran innsuget, så tjener man mest på det..

Har HØRT at hvis man har dump forran cooler, så kan man få turbulens i cooleren, og man tømmer cooleren for luft, og må fylle opp hele igjen.. Hvorvidt man kommer til å merke dette på en vanlig gatebil, vet jeg ikke..

 

Og den dumpen som kjører resirk og atmosfærisk (åpen) er på Pedersens Racing, heter JBR, koster 1300 kr eller så, og lager lite lyd på vanlige gasspådrag, når man drar på mer, og turboen lader mer, så åpner dumpen mer, og slipper ut luft, samtidig som den kjører den i resirk..

 

Og husk at resirkulerings-dumpen ikke skal føres tilbake FØR luftmassemåler'n igjen, den skal ETTER, ellers så måler den jo samme luften 2 ganger. :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man monterer en resirk, dump, popoff forran innsuget, så tjener man mest på det..

Har HØRT at hvis man har dump forran cooler, så kan man få turbulens i cooleren, og man tømmer cooleren for luft, og må fylle opp hele igjen.. Hvorvidt man kommer til å merke dette på en vanlig gatebil, vet jeg ikke..

 

Og den dumpen som kjører resirk og atmosfærisk (åpen) er på Pedersens Racing, heter JBR, koster 1300 kr eller så, og lager lite lyd på vanlige gasspådrag, når man drar på mer, og turboen lader mer, så åpner dumpen mer, og slipper ut luft, samtidig som den kjører den i resirk..

 

Og husk at resirkulerings-dumpen ikke skal føres tilbake FØR luftmassemåler'n igjen, den skal ETTER, ellers så måler den jo samme luften 2 ganger. :)

 

 

Hehe, stemmer :P

Får prøve den turboXS greia jeg har nå, og se hvordan det funker.. men vil helst ikke ha så jævlig mye lyd.. Så en delvis resirk burde sikkert være en fin ting :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår