Gå til innhold

hvordan koble hobby anlegg? spm ang subb.

Ranger emnet


Cordoba dude

Anbefalte innlegg

ruller rundt i en seat cordoba 1995 modell...

prøver å finne en løsning på lyd i denne...

har en kasse med 2x10" stående i bilen nå, som blir drevet av en us carvor 2kanal forsterker. dette er koblet i 4 ohm og spiller i grunn greit. men så har eg fått tak i en forsterker til, make til den eg hadde og vurderer å koble dette i mono for å stresse forsterkeren mindre. biltema (ja, hobby anlegg.) selger splitt kabler for å få en vanlig dobbel signalkabel til å kunne gå på 2 forsterkere (Y kobling), men hvordan skal dette splittes? skal hvit signalkabel splittes og settes på til å drive begge kanaler på 1 forsterker, og rød på den andre? eller skal de deles slik at rød fra spilleren går på rød på begge forsterkerene, og hvit fra spiller på begge?

 

kassen begynner å bli noen dager (år?) gammel, og magneten på ene elementet er løsnet litt, så den klirrer hvis volumet er rett, kan dette fikses? har midlertidig løst det med å legge en papp bit i mellom.

 

alternativ til brokobling er å sette inn en kasse til eg har stående. hvordan vil dette bli tror dere? 4x10" i bilen? kassene er 2 helt forskjellige. den kassen eg har i bilen nå har 2 elemeter som står vanrett, og spiller skrått mot hverandre og mot ett pleksiglass. og så er det da 2 refleksrør i fra "baksiden" av elementene. denne har eg stående slik at refleksrørene peker ut av bilen. kassen spiller forøvrig best hvis bagasjerommet er halvfullt av diverse, slik at 2 (av 4) refleks rør er blendet.

 

den andre kassen som eg vurderer å sette oppå den andre har 2 elementer som ligger vannrett med magnetene opp. denne kassen har buet pleksiglass over elementene. under elementene er det ett kammer med 4 refleksrør som går vannrett ut av kassen.

 

noen som har noen annbefalinger til dette prosjektet? vet desverre hverken merke eller antall W på kassene. har ikke lyst å montere KUN den kassen med buet plexi, da denne er ganske liten i forhold til den andre, og bagasjerommet på seaten er ganske stort. eg er avhengig av å kunne bruke bagasjerommet til annet enn lyd og.

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår