halsen89 Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Har 2 batteri jeg skal koble sammen, de skal drive 12v utstyr. Kobler jeg + på + og - på - ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Surion Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 jepp Siter Bagasjerom SOON finished! Det er ikkje ulovlig å være dum, bare utrolig slitsomt for oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ermex Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Serie kobling (+ til + og - til -)=Økning av Spenning(Volt) Paralell kobling (+ til -)=Økning i kapasitet Siter 2013 1.8D Lancer 1997 2.5T Skyline (banebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Serie kobling (+ til + og - til -)=Økning av Spenning(Volt)Paralell kobling (+ til -)=Økning i kapasitet FEIL!! Seriekobling er + til - og øker som nevnt spenning og lik kapasitet. Paralellkobling er er + til + og - til - og øker kapasitetet men samme spenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ermex Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 jo stemmer:p tenkte ikke før jeg skrev:p Siter 2013 1.8D Lancer 1997 2.5T Skyline (banebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet April 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 hehe, da skjønner jeg, paralell kobler ja! + til +! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merce300 Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Hvordan er det hvis jeg har ett syrebatteri og ett gelebatteri, kan de kobles sammen uten problem? Siter -Mercedes E320 Coupe `94 (Prosjekt/Bruksbil) -Mercedes 200D Sedan `91 (Bruksbil) -Mercedes E200 Sedan `93 (Delebil) -Mercedes 300D Sedan `76 (Prosjekt) -Mercedes 300DT Wagon `83 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Du burde ha 2 helt like batterier hvis ikke vil de høyst sannsyneligvis bare lade ut hverandre! Og da er jo vitsen litt borte :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet April 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Du burde ha 2 helt like batterier hvis ikke vil de høyst sannsyneligvis bare lade ut hverandre! Og da er jo vitsen litt borte :P Og med det mener du at batteriene bør ha like mye Amp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 De bør være helt like sånn totalt sett! Ellers er det vel svakeste ledd prinsippet som gjelder.. Skaff deg to kliss nye batterier for optimalt utbytte! Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Og da to kliss like batterier ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 men om du da uansett skal ha nye batterier, er det sikkert like lett å kjøpe ett kraftigere, enn to svake... maxima 900 heter ett som pleier å duge til de fleste anlegg. skal du ha 2 batteri bør du og ha kraftigere dynamo i de fleste tilfeller. men om du kaster på en kondensator, pleier det å hjelpe på litt og. vet ikke hva det er du skal gå i gang med, men håper dette var til noe hjelp. Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet April 5, 2007 Rapporter Share Skrevet April 5, 2007 Har 2 batteri jeg skal koble sammen, de skal drive 12v utstyr. Kobler jeg + på + og - på - ? Riktig det ja,men kan nevne noe (som sikkert er nevt 100ganger før i denne tråden) Batteriene bør være helt like,hvis de ikke er like kraftige vil de lade ut hverandre i et forsøk på å få samme spenning.Men har du 2 akkurat like helst like gamle også så skal det gå bra,hvis ikke anbefaler jeg skillerele. Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet April 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2007 ok, batteriene skal stå i en båt... I bila er det kinetik og kondis som gjelder! Men uansett, de batteriene jeg har, har ulik amper, så da kommer jeg nok ikke til og koble de sammen.. Se heller om jeg kjøper ett kraftigere senere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TigerWho Skrevet April 7, 2007 Rapporter Share Skrevet April 7, 2007 Riktig det ja,men kan nevne noe (som sikkert er nevt 100ganger før i denne tråden) Batteriene bør være helt like,hvis de ikke er like kraftige vil de lade ut hverandre i et forsøk på å få samme spenning.Men har du 2 akkurat like helst like gamle også så skal det gå bra,hvis ikke anbefaler jeg skillerele. Hvor får man kjøpt skillerele? Og hva koster det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg