Nax Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Hei! Er på utgikk etter bil nå og ramlet over en 740 Turbo som stod på en parkeringsplass til salgs. Snakket med eieren i går. Gammel mann som har hatt den i masser av år. Var et stygt rødt stoff interiør i den, men var strøkent. Kom 740 noen gang med skinn, delskinn og er det vanskelig å få tak i nytt interiør hvis det finnes? Siden den ikke har intercooler, er det 156hk i den. Mye skal for å få 200-250 hk i en slik og hva må byttes/settes på? Har hørt klutsjen tåler ca. 250 før den må byttes ut. Stemmer dette? Noen som kan si meg någen lunde hva en slik er verdt? -740 Turbo, uten intercooler. Original -1986 mod -123000km -Ingen tydelig rust -Servicehefte fulgt hele veien Siter VW Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Vanskelig å si verdi. Det høres jo ut som en rimelig strøken bil, og rundt 20000 er nok ikke urimelig. Delskinn til 740 finnes ja, også i sort har jeg sett. Rødt er jo ikke det peneste, selv om det er strøkent. 740 turbo med intercooler kom med 182 hk originalt. Så en intercooler og litt småjusteringer gjør nok mye. Det er vel en ET motor som sitter i den, og der er det visst litt svake råder som man må ta hensyn til. Om han ikke skal ha en formue for bilen, hadde hvertfall jeg satset på den. Høres jo veldig bra ut :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 740 turbo kom da vel aldri uten intercooler? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 joda, du fikk 740 uten intercooler.. men det var fram til 1985, da ET-motoren kom. Fram til det var det A-motor med R-sport kit(AT-motor). Ikke sats på å trimme den 740'en der... hold den orginal rent effektmessig. Med en gang du trimmer, så går girkasser, clutcher og råder til helvete på de minst passende steder. Clutch'ene slites veldig fort ned når eldre herrer bruker bilen, da de ofte er flinke med å slure på clutchen... et clutchbytte blir nok obligatorisk om du kjøper bilen. Ellers var det en meget pen kilometer på den da... ikke mange 740'er med den kilometeren! Interiøret kan byttes ut i feks Svart Delskinn (min favoritt), noe det finnes en del av i feks sverige. Da får du komplett interiør til ca 2500kr komplett. Generelt alt av deler til volvo er å få i sverige.. her i norge er deletilgangen noe mer begrensa. mvh Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Den er ikke tilfeldigvis hvit den bilen der? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 joda, du fikk 740 uten intercooler.. men det var fram til 1985, da ET-motoren kom. Fram til det var det A-motor med R-sport kit(AT-motor). Ikke sats på å trimme den 740'en der... hold den orginal rent effektmessig. Med en gang du trimmer, så går girkasser, clutcher og råder til helvete på de minst passende steder. Clutch'ene slites veldig fort ned når eldre herrer bruker bilen, da de ofte er flinke med å slure på clutchen... et clutchbytte blir nok obligatorisk om du kjøper bilen. Ellers var det en meget pen kilometer på den da... ikke mange 740'er med den kilometeren! Interiøret kan byttes ut i feks Svart Delskinn (min favoritt), noe det finnes en del av i feks sverige. Da får du komplett interiør til ca 2500kr komplett. Generelt alt av deler til volvo er å få i sverige.. her i norge er deletilgangen noe mer begrensa. mvh Tror du rotor litt gutt, R-sport kitet var tilbehør og var aldri orginalt montert bortsett fra noen få tilfeller der kunden har bedt om det. Det var b23et fra 82 så kom avløsern b230et i 1985.Men denne bilen kan det høres ut som er en b230at siden den ikke har intercooler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet April 3, 2007 Rapporter Share Skrevet April 3, 2007 Tror du rotor litt gutt, R-sport kitet var tilbehør og var aldri orginalt montert bortsett fra noen få tilfeller der kunden har bedt om det. Det var b23et fra 82 så kom avløsern b230et i 1985.Men denne bilen kan det høres ut som er en b230at siden den ikke har intercooler. AT motor kom jeg til å tenke på og ja ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.