Gå til innhold

hvordan er reglene for og ha potte ut på siden foran bakhjulet?

Ranger emnet


volvo240v8

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sikker på det du sier der? vis jeg fjerner dørhåndtak og sveiser igjen a?

 

For å være ærlig så er dette bare noe jeg har snappet opp fra en eller anen plass. Så jeg kan ikke garantere deg at det er den faktiske loven. Finnes jo lastebiler som har utblås rett ut på siden forran bilen, uten at det er noe problem. Men vil du være sikker, bør du snakke med BT før du begynner å sveise igjen dører.

 

Btw, er vist en tråd her som diskuterer akkurat dette.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder bilsportforbundet, så er det dette som står i reglementet:

 

3.4 Eksossystem Hvis eksosrøret er montert i tunnel i kupeen og/eller dørene, må denne være åpen nedover. Eksosrøret kan munne ut på siden av bilen bakenfor frontdøren. Støy maks. 100 dB(A) målt i henhold til NSR § 303. NBF kan i visse tilfeller gi dispensasjon fra målemetoden.

 

men det er jo kun i bilsport da. mulig andre regler på vei

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er ikke 242 er 240 som er registrert som 2 seter :) så har bakdører osv men er ikke i bruk..

 

242 er ikke registrert som 2 seter.. hvertfall er 242en min regga for 5!

men nok om det, eksosen skal ut 30cm bak bakerste åpning av dør eller vindu, dvs at om du sveiser igejn døra så har du fremdels et vindu som kan rulles ned på dne døra som gjørt at det ikke er lovlig

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

242 er ikke registrert som 2 seter.. hvertfall er 242en min regga for 5!

men nok om det, eksosen skal ut 30cm bak bakerste åpning av dør eller vindu, dvs at om du sveiser igejn døra så har du fremdels et vindu som kan rulles ned på dne døra som gjørt at det ikke er lovlig

 

 

Les hva mannen skriver da.

 

eksosen gjelder ikke en 242,men en 240 som er regga som 2 seter.

altså en 4 dørs..:pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men vis jeg fjerner håndtak på dører utvendig og innvendig og fjerner vindusmekanismen innvendig da må det jo det ses som ikke mulighet til og åpne.

 

så lenge dørene er der så er det vel en fysisk åpning, men du får høre med BT, for det er dem som bestemmer..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår