Gå til innhold

Død mondeo


aashen

Anbefalte innlegg

Da jeg var ute å kjørte i dag hørte jeg plutselig "rumling" fra motorromet da jeg ga på. Så etter en liten stund mista jeg plutselig all motor krafta og bilen stoppa. Da begynte den å spy ut røyk og røykla omtrente hele e6. Etterpå var det ikke liv å få i bilen. Motoren går rundt men det er ikke kompresjon. Jeg skrudde opp å sjekka registerreima men den var hel og stram. Så sjekk jeg olja den så fin ut, men kjølevesketanken var tom. Jeg regner med at alt vannet har gått over i eksosen og derfor all røyken som kom. Da ville det være lett å tenke at toppakninga har gått men, hvorfor da den "rumlinga" først og hvorfor er det ikke tegn til liv i bilen nå?

Det er en 94 model 1,8

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme har skjedd med meg i gammel bilen min, en mazda 929!

Da var det radiatorn som var lekk/tom som gjorde at motoroen kokte. Om bilen spytter ut kjølevekse ut bak er topp pakninga gåen.

Jeg måtte ha meg ny radiator, topp pakning, og planslipe toppen. Noe som kom på ca 6000 uten arbeid.

Den brumlelyden du hørte er motoroen som koker.

Trist når slikt skjer :(

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Motorhispania RX 50ccm SOLGT

 

http://www.skittau.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Men når min motor kokte, så hørtes det ut som om det var en masse greier som lå løst og raslet når jeg tråkket på gassen. Etter det steg temperaturmåla til over rød, og bilen stoppet. Eneste grunnet til at det kom røyk ut av motor rommet hos meg var en lekk radiator. Om det kommer kjøleveske/olje ut eksosen er topp pakningen gått.

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Motorhispania RX 50ccm SOLGT

 

http://www.skittau.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår