Gå til innhold

Oppretting av karrosseri! tips og triks ønskes

Ranger emnet


Housey

Anbefalte innlegg

Regner med at noen der ute har svært god peiling på karosseri retting o.l!

 

 

det jeg lurer mest på er, hvordan man på best mulig måte med best mulig resultat retter opp igjen bulker?

 

har noen bulker her og der som skulle vært fixa igjen!

 

 

evt noen linker med gode og utfyllende websider o.l ?

 

 

og hva slags produkter bør man bruke til f.eks grunning / sparkel?

 

skal det sparkles FØR grunninga eller motsatt?

 

 

Mvh

 

Dan Stamnes - Ivrig etter å lære!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det dype hakk eller runde stumpe bulker da?? du har brukt trepinne fra innsiden på mange små bulker.. dette funker meget bra om du har litt tollmod.. gni frem og tilbake, fra deg og over bulken.. dette er vel kanskje greiest hvist du ikke skal lakkere opp igjen.. du burde uansett rette mest mulig uten å banke, da du strekker platen for hvert bank..

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger inn noen bilder av bulkene jeg! like greit i grunn, så ser man hva som er problemet

 

denne bulken her var fylt med sparkel, dårlig utført, har slipt bort all sparkel og bare lakka over sånn midlertidig, regner med at jeg her må finne fram sveiseapparatet..

DSC_2517.jpg

 

 

Denne her er bare liten og "uskyldig". kan nok enkelt fixes vil jeg tru

DSC_2518.jpg

 

største bulken jeg har, denne kan jeg trekke ut, slik at det blir pent, så spretter den bare inn igjen :(

DSC_2520.jpg

 

enda en liten stygging jeg ikke helt veit hvordan jeg skal angripe, trur det kan komme til å bli trangt der! må vel ratt ha noen slike pinner jeg sveiser fast eller borrer fast og bruke slaghammer for å trekke ut?

DSC_2521.jpg

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sånne kan være litt leit og ta selv. med mindre man har kompiser med det rette utstyret. eller kjenner noen som kan ta det svart..

er litt vanskelig og se hvor store de bulkene er på bilde.

 

men billig versjonen er jo glassfiber sparkel også litt polysparkel etter på. men de du har på bakskjermen er litt være.

Grunnen til at den plopper innigjen etter du har dyttet den ut er fordi at du har strukket stålet(altså gort den flaten større en den egentlig skal være) og da må den krympes igjen for at den skal komme tilbake til sin opprinlige form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånne kan være litt leit og ta selv. med mindre man har kompiser med det rette utstyret. eller kjenner noen som kan ta det svart..

er litt vanskelig og se hvor store de bulkene er på bilde.

 

men billig versjonen er jo glassfiber sparkel også litt polysparkel etter på. men de du har på bakskjermen er litt være.

Grunnen til at den plopper innigjen etter du har dyttet den ut er fordi at du har strukket stålet(altså gort den flaten større en den egentlig skal være) og da må den krympes igjen for at den skal komme tilbake til sin opprinlige form.

 

vil helst bruke minst mulig av sparkel osv! setter ikke min lit til det egentlig!

 

bulkene var med på kjøpet av bilen forresten :) hehe

 

skal høre med oppretter verksted hvor mye de tar for de små bulkene som er der! kan nok bli vanskelig for en amatør som meg å få ut dissa der! må vel bruke noe spesielt verkstøy for å få fixa dem tenker jeg

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår