TTgutt Skrevet Mars 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2007 Går med planer om en cooper s, men vil ha mere hester, hvor mye kan jeg oppnå, uten å ødelegge den, skal være i daglig bruk, og hvem har god kunnskap på dette??? Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miniturbo Skrevet Mars 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 du kan gå inn på autoclassic.no så går du inn på forumet der og spør;) der er det mye folk som utrolig mye peiling på mini der;):blunk: :blunk: :blunk: :blunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TTgutt Skrevet Mars 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2007 Har funnet det optimale kitte, nå er det bare å samle sammen nok $$$$$$ http://www.rms-tuning.com/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=44 Dette er helt værst.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miniturbo Skrevet Mars 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2007 jepp er bare å spare det skal jeg gjøre,skal begynne på minien min nå snart jeg pusse opp osvalacocaina alacocaina alacocaina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rollerboy Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 er det noen her med erfaringer på dette? skjønner ikke så mye av tysk er det 6200 euro pluss 1100 euro for montering? koster ikke John Cooper Works modifiseringen omtrent det samme? tror den har fordelen at den ikke bryter fabrikkgarantien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Har funnet det optimale kitte, nå er det bare å samle sammen nok $$$$$$ http://www.rms-tuning.com/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=25&Itemid=44 Dette er helt værst.... bra kit det der, og du får effekten de lover, + alt gjøres skikkelig, men det koster. jeg gjorde alt selv med lohen kit og fikk vel 220-230, ny IC, bremser, oljekjølre osv, kostet endel mindre. ellers finnes det kits med turbo nå, så du har både turbo og kompressor. det er jo litt gøy. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 er det noen her med erfaringer på dette? skjønner ikke så mye av tysk er det 6200 euro pluss 1100 euro for montering? koster ikke John Cooper Works modifiseringen omtrent det samme? tror den har fordelen at den ikke bryter fabrikkgarantien. om du først skal ha endel effekt er det ingen vits med works bitene da de også må skiftes ut, også må man jo ofte betale mere avgift om du gjør dette org og skal ha garanti. får snike meg til å legge ut bilder av bremsene mine som jeg skal selge når jeg får skrudd de av i påsken, har også oljekjøler kit liggende til disse bilene. morsomme biler, er endel som har fått seg en overaskelse eller to ;) flere bilder på http://anders.fqdn.no/bremser/ Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kelleners_s Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Wow, sendte mail til GTT ang nye bremser i dag, før jeg så denne posten. Har du noe mere info om de bremsene Jay? Har forresten en S med Kelleners kit (+45hk). Funker bra det, men skulle alltids hatt mere.. :) K Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 dette er Stoptech kittet, dvs det største du får til nye mini, 328x28 skiver, 2 delte fyllflytende, 4pot ST-40 calipere, de stiveste 2 delte caliperne du får. se http://anders.fqdn.no/bremser/ for flere bilder betalte 18000 for de, men hadde håpet å få typ 11'ish da det jo er brukt. fungert heeelt supert. org bremsene på bilene er desverre omtrent bare å kaste om man kjører litt inspirert som det heter.. ;) ellers har jeg kjørt endel "trimmet" mini og det har sine for og baksider kan man si ;) ting ryker jo. men har etterhvert fått en ganske god idé om hva som holder og hva som ikke holder. har desverre solgt intercoolern min, men det er en fin oppgradering om du ikke har, jeg hadde GRC motorsport sin, eller heter det GRS? var knall sammenlignet med originale, spesielt på full gass over lenger perioder da stock sliter med heatsoaking. p.s. pass på oljetempen! den går i taket med trim ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kelleners_s Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Lett å bli inspirert ja.. Er bremsene mye brukt? Passer de bak 17" s-spoke(vinterfelger.. orig bmw). Har 18" Kahn på sommer så regner med det passer. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bygge om, så bremsene var slitte nå når jeg la på sommerdekk. Mao ikke noe jeg hadde planlagt å bruke penger på nå så har derfor bare bedt om tilbud på bremser i orig dim fra gtt. Har ikke hatt noe bråk med temp enda, bortsett fra i fjor sommer da kjølevifta stoppa. Fikk ny på goodwill av BMW :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kelleners_s Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Hvordan er det egentlig man bygger om, ser ut som det må sveising til på det ene bildet.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 har brukt 3 sett klosser på de ca, målte slitekant og var ikke 1mm engang, så er vel tja 30% slitt. på disse skifter du bare selve slitebanen på skivene når de er utslitt, en ny slitebane koster veiledende $135 ca, men dette er så svært at på vanlig kjøring vil det holde leeeeeeenge, og påbane, tja i allefall 4-5 sett klosser til. passer nok ikke på s-spoke uten en liten spacer tror jeg, men hjulet vil fortsatt gå innenfor (har spacere liggende) avhengig av hvordan 18" skal det gå rett på. har de kant kan det bli problem. jeg hadde 17" for bane med R dekk uten spacer, og en 18x8 hamann med 10mm spacer og kant, uten kant hadde det gått uten spacer. har du oljetemp måler? tempen begynner å stige når du har ligget lenge nok på full gass i 6 skal du se ;) klatrer jevnt høyere.. og høyere.. og høyere.. klarte btw 255kmh på autobahn :) min bil gjorde motsatt, stod med kjølevifta i gang konstant, det var også litt dumt.. kostet endel hundre euro for ny styring... lite velvilje der ja! Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet April 1, 2007 Rapporter Share Skrevet April 1, 2007 Hvordan er det egentlig man bygger om, ser ut som det må sveising til på det ene bildet.. :D i utgangspunktet er det bare en T45 bolt, men verkstedet hadde festet den med MUTTERTREKKER sist gang de hadde skiftet skive :o den skal strammes såvidt, dvs 8nm, ikke 300+nm som noen hadde prøvd. så måtte sveise fast en bolt og bruke noen meter latmannsarm.. sist jeg hadde av skivene på bil med riktig montert skive var det bare å bruke en skrutrekker omtrent. alt er boltons. dette er forøvrig også eneste BBK kittet som er TüV godkjent for mini, så BT kan ikke si noe :) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.