Gå til innhold

Sprengt utgang?

Ranger emnet


mrZipp0

Anbefalte innlegg

Hei, har en rockford p450.2, altså en 2kanaler punch forsterker.

 

har brokoblet denne, men nå jeg knotet litt med subben så kortsluttet jeg utgangen (sto ikke og spilte) etter det fikk jeg ikke lyd ut fra den, det lyser et rød lys med terminal noe.

 

i følge manualen er dette 3. protection. Og at forsterkeren slår seg av for å "cool down".

etterpå slo jeg av og på forsterkeren uten å koble til suben, og da lyst fortsatt denne lampen.

 

Kan jeg ha ødelagt utgangen, eller lyser lampen fordi jeg ikke hadde koblet til noe?

 

Takker på forhånd for svar :)

 

PS: tenkte på denne som erstattning om den er ødelagt: http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=14&id=1413 er dette noe å satse på.

Elsker bilførere som tro bilen er homofil og kjører den opp i rævva på min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har antagligt øydelagt utgangen. Du får sjekka sikringane på forsterker og koble til suben for å sjekka.

Ein god regel er at ved all tilkobling av bilstereo SKAL batteriet frakobles.

Da slipper du sånne ting

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke åpne forsterkeren ennda,fann eska no.Skal sjekke om det er der kvitteringa ligger.Usikker på om dette er garantisak,tviler litt..Men vi får pynte litt på historien vett :D Passer det etter påske?? Æsj! Var ikke noe kvittering i eska..Fikk du ikke med kvitteringa du??

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, veit jeg skal koble av, skulle egentlig bare justere litt, så var det noe som ikke var som det skulle.. skulle jo bare bortpå litt (som vanlig) og da gikk det galt.

 

Har ikke fått kviteringa av deg jobbe, og etter påske går bra. har jo en jalla ads forsterker som jeg bruker imens :P

 

regner egentlig ikke med at dette er noen garantisak, men om vi pynter litt på historien så får vi det kanskje til.

 

mulig de kan reparere skaden til under kostpris for en ny forsterker :)

Elsker bilførere som tro bilen er homofil og kjører den opp i rævva på min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, veit jeg skal koble av, skulle egentlig bare justere litt, så var det noe som ikke var som det skulle.. skulle jo bare bortpå litt (som vanlig) og da gikk det galt.

 

Har ikke fått kviteringa av deg jobbe, og etter påske går bra. har jo en jalla ads forsterker som jeg bruker imens :P

 

regner egentlig ikke med at dette er noen garantisak, men om vi pynter litt på historien så får vi det kanskje til.

 

mulig de kan reparere skaden til under kostpris for en ny forsterker :)

 

Skal ikke være en stor oppgave å få den fiksa.Har en kompis som sannsynligvis gjør dette veldig billig :)

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår