polo76 Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 noen som lagt merke til lyden i mitsubishi wrc- bilene? trur jeg rett har det med tendfølgen å gjøre. noen som kan svare på hvorfor mitsubishi valgt en så, før rekkefirer, uvanlig løsning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Det er den samme motoren som sitter i den bilen som alle andre evo'er.. hva tenker du egentlig på? Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo76 Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 samme motor kanskje, men en helt annen lyd! bilen låter mer som en boxer-fire eller v4. en helt annen lyd enn i orginal evo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Lagt merke til det ja. Bakfra høres det ut som den fusker/går på 3 syl. Synes egentlig ikke det er hverken boxer eller V4, mer som en def pluggkabel. Trodde faktisk det var feil med bilen første gang jeg hørte det, men de kjører vel ikke så lenge med fusk Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo76 Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 trudde osså at den fusket, men lyden er like på alle biler, i alle løp og gjennom hele turtallsområdet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Det du hører er veldig kvass kam. jeg holder på å vurdere å bytte til en kvassere kan for tiden. Ved å gå for 272 eksos og 264 innsug vil jeg fortsatt holde tomgangen helt grei. Men hvis man beveger seg på 280 løft går man over fra sport til racing og får en veldig problematisk tomgang som gjør at motoren faktisk ikke vil gå på tomgang. Løsningen er da å ruse på motoren hver sekund litt for å holde den igang. Fleste biler har det slik at hvis motoren merker at tomgangen blir lav så øker den på litt. Dette er vel litt av det samme bare litt ekstremt. Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo76 Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 lyden jeg tenker på høres under akselerasjon, gjennom alle gir. skjønner jeg deg rett vil det du nevner kun høres på lave turtall/tomgang. se/hør på denne: spesiellt bakfra. høres LITT ut som audi-femmer også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Det du hører er veldig kvass kam. jeg holder på å vurdere å bytte til en kvassere kan for tiden. Ved å gå for 272 eksos og 264 innsug vil jeg fortsatt holde tomgangen helt grei. Men hvis man beveger seg på 280 løft går man over fra sport til racing og får en veldig problematisk tomgang som gjør at motoren faktisk ikke vil gå på tomgang. Løsningen er da å ruse på motoren hver sekund litt for å holde den igang. Fleste biler har det slik at hvis motoren merker at tomgangen blir lav så øker den på litt. Dette er vel litt av det samme bare litt ekstremt. Mvh Tror ikke du helt vet hva vi snakker om her. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 samme motor kanskje, men en helt annen lyd! bilen låter mer som en boxer-fire eller v4. en helt annen lyd enn i orginal evo. Den knattringa tenker du på? Antilagsystemet det ;) Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Den knattringa tenker du på? Antilagsystemet det ;) Det der var ikke noen WRC bil, kun N4 og antilag er noe annet Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Her. Høres best bakfra under akselreasjon, jevn fart Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polo76 Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Den knattringa tenker du på? Antilagsystemet det ;) her hører vi ihvertfall forskjellen mellom denne "vanlige" n4-evo og wrc'n, totalt forskjellig lydbilde! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Mars 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2007 Vel.. må huske at de kjører wrc05 motoren med 12:1 comp og 4 bar peak, 3 bar fra 3000 rpm. Standard motorer har vel 8,5:1 eller noe slikt.. Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Disse WRC motorene har vel og MEGET spesiell lyd pga alt arbeide med fyllningsgrad ift pulsing i innsug? Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 sinnsykt grom lyd!! har også lagt merke til det ja, for lenge siden:P Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg