Gå til innhold

Kjøpe supra mk3

Ranger emnet

AudiThomas

Anbefalte innlegg

Ser ikke en eneste post inne på supra her, så lurer litt på

Noen som har kjøpt seg supra mk3? Fornøyd? godt kjøp?

Går den godt? noe negativt? positivt? 0-100? 400m? Info?

Anbefale å kjøpe en? dyre deler? lett å tune? bruker mye bensin?

har lyst å kjøpe en, men vil gjerne vite mye om den først=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei:) Har selv en mk3 supra.Hatt den i 4år nå. Er kjempefornøyd med bilen. Vekker bra med oppsikt også da ingen vet hva det er;)

Min var senket 35mm da jeg kjøpte den,var akkurat passe stiv da. Min var bare 3.0i utgaven med 204hk med automat kasse. Helt greit drag i den og synes automaten fungerte utmerket.

De fleste venstrestyrte mk3 supraene er targa tak biler. Dette gjør at bilene veier ganske mye. Targa = 1600kg

Hardtop = 1260kg

Jeg anbefaler ikke serlig aggresiv kjøring med taket av, fordi

du mister mye stivhet i karosseriet. Du kan fortsatt kjøre fort og hardt, men vær oppmerksom på svingete og ujevn vei.

Gode seter(elektrisk sidestøtte og korsryggstøtte, tilt i fremkant setepute), bra design på interiør. 4veis justerbart ratt. A\C, CruiseControl.Utrolig dårlig benplass i baksetet(kæm bryr sæ). Fester i bagagerom til taket.

Bruker rundt 1l per mil avhengig av høyrefoten;)

Jeg var litt uheldig med min motor i 2005 da jeg var på ACR.

Hadde litt vandring på reimhjulet som resulterte i at veiva ble slitt og reimhjulet falt av.

Hadde også en ventil som ikke lukket helt på syl.6.

Men hadde planer om å bytte motor uansett til turbo så det gjorde ingenting;)

Sendte bilen til Bergen slik at Toyparts Tuning kunne begynne med motorskiftet. Men det ble ikke 3.0i Turbo som planlagt, men en 2,5twinTurbo 280kh:) Monterte ogsåmanuell kasse og byttet diff.

Denne motoren er orginal til mk3, men bare tilgjengelig i høyrestyrte biler.

Vi er 2stk i Norge som har denne motoren i venstrestyrt bil, men det er 1 til under bygging akkurat nå:)

Let etter en 3.0i Turbo 234hk. Priser fra 100tusen til 130tusen

3.0i ligger på 70 til 100tusen. Se opp for rust i hjulbuer.

Turbo utgaven er en såkalt lavtruksturbo(slår inn i det lave turtallsregister), hjelper mye på 0-100.

Prøv Toyparts.no(Erik), vet han har 2stk turbobiler til salgs nå.

Han er den i norge som har mest erfaring med mk3 Supra.Han har også bygd versting MK2 CelicaSupra og MK4 Supra.

Hvis du luret på mere så holder vi til på Ts-ogn.no

Masse folk som vet utrolig mye om alt til Supra:) og Toyota\Lexus

1987 Toyota Supra 2.5TT. 1991 Totoya Celica GTI. 2004 Toyota Avensis. 2002 Toyota Mr2 mk3 (x). 2001 Lexus IS200 sport (x.

)Noe du lurer på om Toyota: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider