Gå til innhold

Kjøpe Supra MKIV, hvilket land?

Ranger emnet


Superthomas

Anbefalte innlegg

Begynner å få lyst å brenne av litt sparepenger på bil, og i den anledning lurer jeg på hvilket land det er mest gunstig å handle Supra MKIV fra?

Bilen må kunne regges, så japseimport er ikke aktuelt (med mindre regelverket blir ordnet snart...).

Det vil dreie seg om en non-turbo

 

Linker til sider hadde vært kanon

Og om noen har erfaringer med non-turbo utgaven, så kom gjerne med erfaringer. Er ikke ute etter noen racer, men en over middels gøyal hverdagsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Som eier av non turbo, vil jeg gjerne opplyse om at Supra MKIV kun ble levert som det i Japan, derfor vil du mest sansynlig, om du ikke vel ha bil fra Japan, måtte handle en som er godkjent i England. Etter hva jeg huske kan man godkjenne en bil i norge, akkurat slik den er godkjent i england, men da uten lov til å endre på den etterpå.

 

Du får MKIV N/A i to utgaver 93-96 som SZ. Da med 5trinn manuell, og uten lsd.

Fra sent 96 og utover til 2003 (tror jeg) fikk du SZ-R, med 6trinn manuell , og lsd, og også vvti motor. Begge motorene har samme effekt, 225 hk, men vvti skal etter hva jeg har forstått være sterkere på bunnen.

 

Ellers er jeg meget fornøyd med min (94 SZ, manuell). Den fungerer utmerket som dagligbil, er ikke så dyr i drift som jeg trodde, og er egentlig i ganske så god stand for en slik gammel bil. Om du vil kan du få kjøpe den av meg, i Norge til sommeren. Jeg har fått noen planer om ae86 igjen...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår