Gå til innhold

noen som veit hvor phono kablene skall? (helt grønn på sterio)

Ranger emnet

David_G

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dem er på 4ohm hver. funker de da?:P å siden du har peiling på dette sterio greiene: hvem vei er det best å ha basseren? bakover mot skiltet eller fremover mot seteryggen?

Er best med elementet pekende mot seteryggen, for å få mest mulig lydtrykk inn i kupeen, jeg har gjort det motsatte å det gir mindre lydtrykk inn i kupeen, men mye mer ut når en skal stå stille med bagasjerommet oppe å spille med 6x9'erne i bagasjen for fulle mugger :P

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:D takker for alle tipsa:D fint med hjelp for anlegg ekke min sterke side:P

Er bare å kaste ut spørsmål om det skulle være noe mer.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo foressten jeg SKALL ha meg 6x9 jbl t595 (deceider:S) å åssen forsterker burde jeg bruke på 2 sånne?

Skal du ha de Decadene for å herje dem eller for å spille høyt og pent ? Har de høytalerene sjøl, i ei kasse i bagasjen å de spiller ikke spesielt pent, så om ikke det er mye volum for penga du er ute etter så ville jeg gått for noe annet. Men sånn forsterker messig så bruker jeg en stein god 2-kanaler fra dynabel på 2x 170Wrms å den kan gi sikkelig god låt om du har no bra elementer kobla på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey. mange kammerater av meg har dem å jeg synes dem spiller joe helt jævli høyt å fint jeg:P er ute etter 6x9 som spiller MEGET høyt/reint/fint hva er bra da?

tjæ... det spørs hvor lenge man har sitti i bil med stereoen på full guffe, for etter noen år med det så er det mye som skal til for at det skal være høyt :P hehe... Sjøl så har jeg 2 peerless 6x9 på hattehylla å det spiller både høyt uten å vrenge og pent på samme tid, men det er viktig å ikke kjøre no særlig lavere frekvenser en 80hz til 6x9'ene for da begynner de å vrenge mye tidligere, så hvis du har en delefilter funksjon på spilleren din eller forsterkeren så er det greit å sette den på ett sted mellom 80 og 100hz for da kan du spille mye høyere enn om du mater dem med hele spekteret for da vrenges de av de lave frekvensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: legg opp like stor - som + kabel! Den du har er alt for liten!

Når du skal ha på 6x9 så ville jeg kjøpt ei monoblokk og koblet basserne på denne, også spilt 6x9 på den forsterkeren du allerede har :)

Men husk: Jording er veldig viktig! Like viktig som + kabelen. Dermed er det veldig viktig at du har et godt jordingspunkt med bart metall.

Når du skal kjøpe deg ny kabel til - så kjøp med en halvmeter ekstra også 2 kabelsko. Dette bruker du til å legge opp ny kabel fra - på batteriet til karosseriet ditt. Husk at jo kortere ledning, jo bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ på port 1 til + på sub,,, minus på port to til minus på sub,,

brokoblinguh9.jpg

http://img78.imageshack.us/img78/9453/brokoblinguh9.jpg

,,,,

sett de to røde på røde innganger, og de to svarte på de hvite/svarte inngangene, så sitter du igjen med en svart/hvit og rød hun, så resten burde du finne ut av selv=)

Hva Ohm gir dette på tegningen?

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ohm. er 2x 4ohms suber slik jeg forsto det..

Saken er bare den at han har en 4-kanaler som skulle bro-kobles. å da er det riski business å koble på 2 paralell kobla 4ohms elementer for det er utrolig få 4-kanalere som tåler 2ohms belastning i brokobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider