Nabbi Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Hvordan er det å putte en Turbo inn i en Audi 80S ? Hehe :) Siter <-'VåtSokk'-> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plimp Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Å putte turbo i en 1,8S er ikke det letteste man kan gjøre. Man må jo da (om du skal bruke gasser) finne seg en forgasser beregnet til turbobruk. Finne seg bensintank beregnet for el. pumpe og selfølgelig en bensin pumpe. Holder på med samme prosjekt selv, men da med en 1,8E. Må også ha styring til dette da. Er litt usikker enda på fordeleren om den må byttes eller gjøres noe med. I korte trekk så er det ikke det enkleste, men det er jo ikke umulig heller. Søk litt på forumet om du finner noe om turbokonvertering til feks. golf 2 med 1,8L motor.. Er samme greia på de også. Siter Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod *Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt* *Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( ) *Audi 80 1,8S 88mod (spiker) *Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboquattro Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Enig i det som blir sagt over her.. Men det letteste, mest holdbare, grommeste, og desidert billigste vil nok å være å bytte motor. Gå for en 1.8t evt 2,6!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nabbi Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Mye ligger prisen på motor bytte a? Som sagt jeg er ikke den gamle karen mer den unge ^^ . Takk for forslag foresten Siter <-'VåtSokk'-> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isdal Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Mye ligger prisen på motor bytte a? Som sagt jeg er ikke den gamle karen mer den unge ^^ . Takk for forslag foresten Jeg ville gått for 5er :) Etter min mening den mest geniale motoren som noen gang er laget. Se etter en 90 med 5er på høggern så har du det du trenger med radiator,gearkasse,motorfester osv. så kan du evt. kjøpe en 2,2 turbo. 10v er no rimeligst og enklest å skaffe og vil nokk funke godt nok i en såpass liten bil. Siter Audi Cabriolet ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nabbi Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Ah sweet, blir det mye "overhaling" da eller? Mener om man henter motor fra høggern Siter <-'VåtSokk'-> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Glem femmermotor når du har firermotor fra før av, Myyye arbeid. 1.8 eller 2.0 16v burde være lett å få tak i, og er meget populær å turbokonvertere.. :) 140HK orginalt, kan få mye mer bare du har penger nok.. Bare husk at det å bygge motor er dyyyrt. Regn med 50.000 - 100.000 for ett moderat bygge.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plimp Skrevet Mars 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2007 Enig med vidder. 1,8 eller 2,0 med 16v topp. Da har du et ganske bra utgangspungt siden motoren passer rett på festene. Kan feks. ta corrado g60 og talje nedi. Da har du kunn bytting av motorfestene som står på blokka og girkasse fra orginal motor (din bil). Er jo da en sagablott siden du har festene fra den orginale motoren... Har gjort dette selv med golf 1,8gti motoren. Blokka er den samme men motorfestene må byttes på motoren.. Plug & Play. Bør også tenke på bremser. Kan jo bruke bakstilling fra 1,8E med skiver. Siter Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod *Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt* *Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( ) *Audi 80 1,8S 88mod (spiker) *Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.