wunderbaum Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Kikka litt over dissa vakuum slangene på motoren min da jeg har fått endel merkelig ladetrykk når jeg skal justere.. Min kjære bror monterte denne greia så jeg satte meg aldri ordentlig inn i hvor den var kobla inn. Men jeg kikka litt på det nå og det kan jo ikke stemme sånn som det er montert nå.. Her er det vel noe som skurrer. Det er vel meninga at innsuget skal være koblet på Bov og wg og kompressor huset ikke skal være innblanda i noe av detta? er vel meninga at den boostcontrolern skal være mellom wg og kompressor hus. Barnslig spørsmål men jeg har liksom ikke helt oversikten over hva som var koblet sammen orginalt Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 kople boostcontr. mellom wg og turbo. eller innsug og wg. da "lurer" du wg til å tro at du lader mindre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Jupp.. det har jeg nå fått med meg. Men er det i det hele tatt meninga at innsuget skal blandes inn med turbo og wg? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 på noen biler henter vel wg'n trykket fra innsuget! så da er jo innsuget innblanda.. :) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Ja det er det jeg funderer litt på da. får jeg har sett andre bilder der bare wg og turbo er koblet sammen... Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 er som oftest jort slik som du sier med slange rett fra turbo.. men det du jør n¨år du kopler opp dn boost controllern: du har slangen som går inn på wg'en.. du putter controllern inn på dn slannge.. altså før wg.. d dn jør da når du skrur er at dn slipper ut litt trykk så wg ikke får all trykket du skal ha og da åpner den senere:) enkelt å greit:) førstår du? ska jeg tegne det til deg? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Mars 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 trenger ikke det.. bare lurte på om vi hadde rota ting litt sammen.. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Koble rett mellom turbo og WG. Trenger ikke blande inn innsug da wg her henter trykk rett fra kompressorsiden på turboen. :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Er det den to veis TurboXs boost controlleren du har? Den som heter HPBC? Hvertfall så skal du ha en slange som går fra WG til kompressorhus på turbo orginalt. Jeg har satt den på innsuget, da det gir et bedre resultat på min motor. Men det er noe du må bare prøve. Uansett skal du bare ta den slangen, klippe den i to og sette boost controlleren mellom. Når det gjelder dump så skal den ha en egen slange fra innsug. IKKE bland vacuum slanger når det gjelder styring til motoren. Har sett tilfeller der det er brukt samme vacuum slange til dump som til bensintrykk regulator! Det blir det kluss av! Så om du ikke har nok hull i innsuget til alle slanger så er det best å bore og gjenge seg flere hull. T-stykker er ikke noe greier. Spesiellt når det gjelder BTR, WG, dump og boost controller. ##: Om det er HPBC du har, med en bleed funksjon og en ball- and spring funksjon. Så tar du den bleed funksjonen 2 turn open. Der skal den stå. Lukker du den igjen så fungerer ikke ventilen. Da blir det det samme som å kjøre med fritt ladetrykk. Når det gjelder ball-and spring funksjonen, som er den lille umbrako skruen, så er den liks. Så: Ladetrykk opp: skru mot klokken. Ladetrykk ned: skru med klokken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Mars 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 Her har vi vist fortsatt problem gitt.. Har nå montert boostcontrolen mellom wg og turbo. Justert den tilbake til fabrikks instillinger ifølge turboxs.com Montert den riktig. Men får fult ladetrykk, prøvd å justere ingen endringer i ladetrykk.. Snudd den, ingen endring i ladetrykk. Og tilslutt nå så fjerna jeg boostconrolern og fortsatt har jeg fult ladetrykk.. Må tydelighvis ha vakuum fra innsuget for at detta skal fungere?? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Mars 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2007 er ikke vakum du skal ha på dn.. er når du får overtrykk at wg ska åpne.. kan jo hende det er noe feil på dn boost controllern din! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Du får fullt ladetrykk når du fjerner den boostcontrolleren helt? Da er wastegaten ikke tilkoblet i hele tatt vel? Vakum i innsuget blir jo trykk når du får ladetrykk, så om du henter det fra kompressordelen på turbo eller om du henter det etter IC er kanskje hipp som happ. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Noe mystisk er det her.. for jeg har fult ladetrykk uten boostcontrol. Wastgate og turbo er koblet sammen, nye slange og sitter bra. Hva i helvete er det da som gjør at wastgaten ikke åpner seg? anger2 får hekta av faenskapet etterpå og kikke litt på det.. Kan wastgaten bare ta kvelden sånn helt uten videre èller? Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Mars 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 Du får trykkteste den, eller blåse forsiktig med trykkluft inn i WG. Da skal arma bevege seg. Det finnes også WG-klokker som er vakumstyrt. Dette tror jeg er på nyere biler med elektronisk styrt turbotrykk.... Har ihvertfall en vakumstyrt liggendes, helt ubrukelig..... Men til dere som har en WG-klokke fra FK liggendes. Så vil jeg gjerne kjøpe en! Send PM! Siter 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2007 faen det var en ting jeg ikke tenkte over... den turboen er fra en 2002 eller noe volvo c70.. Da er den vel kanskje av den typen du prater om.. Kan noen bekrefte eller avkrefte det for isåfall er det bare å finne ny wg Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.