Gå til innhold

Import av driftebil.

Ranger emnet


CypaH

Anbefalte innlegg

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tom Ole (www.japanauto.no) har vel to stk. på lager i Fredrikstad tror jeg. Begge til rundt 60k ferdig momset. Har ikke sett på dem, men de er gjort en del med. Bare å vri om nøkkelen og drifte ;)

 

 

Tusen takk.. Var litt skeptisk på og bruke et import firma i og med at de sikkert tar seg godt batalt selv.. Men 60k var jo ikke ille i det hele tatt.. Kan jo vurderes kraftig.. Går fremdeles på skole..så økonomi er noe jeg ikke har hørt om.. hadde egentlig tenkt meg en billig regga bil først, men jeg klør alt for mye i finga etter og få meg en skikkelig drifter.. Selv om det ikke var planen og ha det klart før neste sesongs license day.. Kunne vært ok og øvd litt på feks. gatebil først osv :) Bare det ikke finner ut at det skal rase for meg.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk.. Var litt skeptisk på og bruke et import firma i og med at de sikkert tar seg godt batalt selv.. Men 60k var jo ikke ille i det hele tatt.. Kan jo vurderes kraftig.. Går fremdeles på skole..så økonomi er noe jeg ikke har hørt om.. hadde egentlig tenkt meg en billig regga bil først, men jeg klør alt for mye i finga etter og få meg en skikkelig drifter.. Selv om det ikke var planen og ha det klart før neste sesongs license day.. Kunne vært ok og øvd litt på feks. gatebil først osv :) Bare det ikke finner ut at det skal rase for meg.. :p

 

Er ikke mye fortjeneste på slik import, så det er lite å hente på å prøve å gjøre det selv egentlig. Du vet heller aldri hva du får. Disse kan vel prøvekjøres til og med, så slå på tråden og ta en prat med Tom Ole ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler 15.000 til bilen nå.. kunne vært gøy og dratt og sett på den.. Går faktisk på folkehøgskole nå.. Så noe kjøp kan ikke bli mulig før i mai desverre.. men er jo bare og krysse fingrene for at bilen ikke blir solgt så fort.. Veit ikke hvor fort sånt går men jeg krysser fingrene.. Fikk virkelig blod på tann nå.. Er det forresten noen som har peiling på hvor dyrt konverterings kit til s 15 front kan komme på her i landet? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver og fa tak i en ferdig rigga 200sx s13 helst med sr20 motor så billig som mulig. Men jeg aner ikke hvor jeg skal lete. Noen som har noen bra tips?

 

Som noen sa før, sjekk forumet på driftworks.co.uk og hent bilen selv. Du finner veldig mye bra for relativt lite penger, spes hvis du drar over og henter den selv. Hvis prisen "prutes ned"*hosthost* på selve kontraktpapirene blir momsen lavere.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen sa før, sjekk forumet på driftworks.co.uk og hent bilen selv. Du finner veldig mye bra for relativt lite penger, spes hvis du drar over og henter den selv. Hvis prisen "prutes ned"*hosthost* på selve kontraktpapirene blir momsen lavere.

 

Det er et helvete nå, etter at båten sluttet å gå til Kristiansand/Gøteborg. Skal du hente en bil nå må du ta fly over og kjøre gjennom Europa eller fra Stavanger. Uansett så ryker du på minst 5-6 lapper, samt mva. I tillegg tar det 2-4 dager å hente en bil. Ergo har du kanskje 35 igjen å handle for. Da får du ikke mye bra lenger. Hvertfall ikke når du kan få en japanimportert 180SX med SR20, lsd, coilovere, IC, større turbo, dyser, datasprut etc. for under 60k her i Norge ;)

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen du snakker om FSR, er eksakt hva jeg letet etter.. trenger bare og huke inn 15lapper til så blir det nok kjøp.. Hvis bilen fremdeles står der..

Men det så ikke ut som det var bur i den, og er det noe krav med bur for og kjøre drifting på gatebil?

 

Buret trenger du ikke før du skal kjøre Pro-serien i Drift Battle. På banetreff og clubløp trenger du ikke...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buret trenger du ikke før du skal kjøre Pro-serien i Drift Battle. På banetreff og clubløp trenger du ikke...

 

Nydelig! :)

Men tror du det er noe håp om at den står på japanauto et par mnd? Drar nok og ser på den når jeg er hjemme i påskeferien, ringer Tom Ole når den tid nærmer seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatebil er vel ikke akkurat rette stede for en nybegynner, er du heldig så får du 10 minutter på banen, etter 2 timer venting i depoet... men det er kjøring på rudskogen nesten hver helg i vår, sommer, høst, så du finner sikkert noe som passer bedre ;)

At noe går i stykker på en slik bil, er noe du bare må regne med, så kan du ikke skru, så glem det... med mindre du har noen til å skru for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår