Gå til innhold

Spilleren blir nullstillet når jeg skrur av tenning

Ranger emnet


sk1rty

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en Pioneer DEH-P3500MP spiller stående i min Vectra A 94'. Problemet er det at spilleren blir nullstillet hvis jeg skrur av tenninga på bilen. Hvis jeg starter bilen igjen etter innen ca. 20 sekunder så kan det hende at den ikke har nullstillet seg.

 

Er det noen mulighet for å fikse dette? Er heler ikke mulighet for å slå på spilleren når jeg ikke har på tenning eller noe.. Er så slitsomt å fikse på alle innstillinger for hver gang jeg skal starte bilen.

 

En liten ting til...

 

Har tenkt å erstatte orginal høyttalerne i Vectra'n med noe som er bedre. Har ikke tenkt å legge noe særlig med penger i dette.. Synes disse ser helt greie ut, hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har en Pioneer DEH-P3500MP spiller stående i min Vectra A 94'. Problemet er det at spilleren blir nullstillet hvis jeg skrur av tenninga på bilen. Hvis jeg starter bilen igjen etter innen ca. 20 sekunder så kan det hende at den ikke har nullstillet seg.

 

Er det noen mulighet for å fikse dette? Er heler ikke mulighet for å slå på spilleren når jeg ikke har på tenning eller noe.. Er så slitsomt å fikse på alle innstillinger for hver gang jeg skal starte bilen.

 

En liten ting til...

 

Har tenkt å erstatte orginal høyttalerne i Vectra'n med noe som er bedre. Har ikke tenkt å legge noe særlig med penger i dette.. Synes disse ser helt greie ut, hva synes dere?

 

At spilleren nullstiller seg er fordi den ikke har "memory" tilkoblet. Det er en ledning som får pluss fra batteriet som ikke "kutter" når man skrur av tenninga, som strømkabelen til spilleren gjør.

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kobler jeg til dette da?

 

blant kablene som går inn i spilleren din skal det være en kabel som heter "memory"... prøv å finn den og se om den er kobla på, er den ikke det trenger du å skaffe en liten ledning fra pluss polen til den...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, når du skal bytte ut fronthøytalerene kan det hende du må "fore" ut de nye høytalerene, ellers kan ruta di kræsje nedi dem når du tar de ned. Du kan få kjøpt utforingsringer på bla. Thorsov, ihvertfall til min vectra (Vectra b, 98 mod)

Jeg har også byttet ut mine... satt inn Focal 6,5" fronthøytalere, og dem er jeg veldig fornøyd med.. så det kan jo kanskje være no? :)

( )2006 Toyota Hiace 4x4

(x)1999 BMW 520i touring

(x)1979 Volvo 244

(x)1998 Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett litt bak spilleren og trenger litt hjelp :P

 

Jeg har den REM(remote) ledninga som sitter fast i signalkabelen som jeg skulle ha koblet på spilleren, hvor skal denne være koblet til? Så har jeg den som gjør at spilleren får strøm hele tiden slik at jeg slipper å nullstille den.. Er det den gule der hvor det står battery?

 

Bilder:

Grillogspiller008.jpg

 

Grillogspiller010.jpg

 

Noen som kan forklare? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår