corolla87 Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Jeg har klart å knekke en ca 3cm av nøkkelen inni tenningslåsen. Dette er på en corolla gt 85 mod. Er det noen som har noen lure triks for å få den ut igjen?? Eller må hele tenningen byttes?? Taker for alle svar. Trenger virkelig hjelp her:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symphony Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Herlig problemstilling, kjenner til det! dersom du har rattlås regner eg med du må bytte driten, viss du ikke klarer å stikke inn den resterende delen å vri om..på min kunne jeg skru av en sak bakerst på tenningslåsen, stappe et skrujern i å starte..men rattlåsen er problemet! Siter 88-mod 240 PROSJEKT http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159 86-mod 245 Tic SOLGT 99-mod V70 TDI BRUKSBIL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 funker ikke å få den ut med en sterk magnet elns?:S Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corolla87 Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 jo har rattlås. og den biten som er til overs passer no,men regner med at det ikke er så lang tid til den ikke passer lenger. Og det med magnet har jeg tenkt på og,men vet ikke hvor jeg sakl få tak i sterk nok magnet?? Har lyst å bare kjøre ett skrujern inni låsen og vri om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symphony Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 jo har rattlås. og den biten som er til overs passer no,men regner med at det ikke er så lang tid til den ikke passer lenger. Og det med magnet har jeg tenkt på og,men vet ikke hvor jeg sakl få tak i sterk nok magnet?? Har lyst å bare kjøre ett skrujern inni låsen og vri om. Du skal være heldig for å få det til å passe igjen ja, det finns en type magnet som heter "Neodym-Magnet" vet ikke om denne er strek nok, (men den er liten og kraftig hvertfall,) eller om det vil ha noen hensikt da hele låsen er i metall,men det kan være verdt et forsøk. Ny tenningslås med rattlås kostet meg 3000,- inkl arbeid. Kjipt! satse på du klarer det på en rimeligere måte, evnt at noen andre har gode forslag.. Lykket til. Siter 88-mod 240 PROSJEKT http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159 86-mod 245 Tic SOLGT 99-mod V70 TDI BRUKSBIL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corolla87 Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Neodym-Magnet.. Er ikke det sånn som er på høytalere det?? men tror dere at det går ann å borre et lite hull på baksiden av låsen og dytte den ut på den måten?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symphony Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Muligt det, det er hvertfall en meget kraftig liten sak, ein på 32mm i diam, har ei løftekraft på 30 kg,men vet som sagt ikke om det ville fungeretil dette formål.. å borre hull e vel ein riski sak, små metall-partikler e ikke særlig bra for ein ømfintlig tenningslås...men det er jo å prøve viss neste utvei er å bytte hele greia..mye som kan gå, Siter 88-mod 240 PROSJEKT http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159 86-mod 245 Tic SOLGT 99-mod V70 TDI BRUKSBIL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Få tak i ny tenningslås på høgginga. Det er ikke så dyrt..Bare litt dumt at det blir et sett nøkler til tenninga og et annet til dørlås. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corolla87 Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 JA det er nettopp det. Derfor håper jeg på at jeg klarer å fikse edt. Får prøve meg litt fram i kveld.. Men hvor kan man kjøpe den magneten då?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg