Gå til innhold

Kjøp av 2000mod s4 2,7 bi turbo

Ranger emnet

Cossie nissse

Anbefalte innlegg

Er det noe spesielt jeg burde se etter ved kjøp av S4 som har gått 140000km?

Har ike sett noen feil på bilen bortsett fra at bakluke ikke kan åpnes, tror det er motoren eller at den mangler strøm. og at det ikke går ann å senke førersete men å heve det går bra.

Det er skiftet noen bærearmer og hjullager på denne så hjulopphenget tror jeg er bra.

Har ikke så mye greie på Audi så håper noen kan fortelle meg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel ikke så mye i denne faq'en meen

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=151002

Kanskje greit å sjekke for noe av det samme.

Det er jo også veldig greit å kjøre en naf test på en slik bil også, men kanskje ikke like greit om det er import bil?

Men s4 er veldig heftig og artige biler altså :)

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Reg reim. bytte? skal skje inn 2005 eller 120.000 mange som slurver med det. Dette kan koste deg dyrt!

-Turboene har lett for å ryke, selv på facelift modellene 2000-2001 etter at grenrøret blei byttet i rustfritt! Skjekk om turboene er bytta bør byttes! 40.000!!!

-S4 som har gått på longlife olja har det faktisk nå forekommet tilfeller av nedslitter kammer.

- Så er det jo generel slitasje foringer, bærearmer, hjullager, eksos osv som på alle andre biler.

- Det er veldig viktig at alle servicer er fulgt, så et manglende servicehefte er et stort minus

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke den for denne er sølv og den ligger ikke til salgs noen sted før jeg har sagt nei til å kjøpe den.

Fikk sett litt mer på bilen i dag og da så jeg at det er byttet til større bremser foran på den, 4 stemplede Brembo og ca 330-350mm skiver

Den er bremset til 339hk og 578Nm. Står Nesten nytt trim eksos fra Catalysator og bakover.

Tror du dette er et bra kjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe spesielt jeg burde se etter ved kjøp av S4 som har gått 140000km?

Har ike sett noen feil på bilen bortsett fra at bakluke ikke kan åpnes, tror det er motoren eller at den mangler strøm. og at det ikke går ann å senke førersete men å heve det går bra.

Det er skiftet noen bærearmer og hjullager på denne så hjulopphenget tror jeg er bra.

Har ikke så mye greie på Audi så håper noen kan fortelle meg litt?

Bakluka går vel ikke på strøm så vidt jeg veit, må være noe sentrållås-tull da, hvis den nekter å åpne seg? Går det ikke an å åpne den med nøkkel heller?

hvordan vet du at det går an å heve setet, hvis du ikke får senka det? Umulig å få deler til disse stolene, motoren må overhales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider