Gå til innhold

Bilstereo med tv på orginal lcd-skjerm

Ranger emnet

pettergutt

Anbefalte innlegg

Jeg driver å sysler litt med planlegging av oppgradering av orginalanlegget og modefisering av lcd-skjerm så jeg kan bruke denne til tv.

Siden jeg ikke skal bytte selve head-uniten og det ikke finnes line-out, må jeg bruke konvertere på høytalerutgangen for å lage en line-out til forsterkeren. Ikke den mest ideelle løsningen, men den eneste i dette tilfellet.

Hvilke konvertere er bra og passer mitt bruk? De finnes fra noen få hundre til mange tusen.

Videre trenger jeg en konverter til videosignalet. Etter det jeg har skjønt er dette fra pal til rgb-signal i mitt tilfelle. Jeg har funnet et par stykker som virker bra, men vil høre om det er andre som har erfaringer fra dette.

Deretter trenger jeg en tv-tuner, og den må være digital. Her pløyer jeg ny jord føler jeg. Jeg finner bare mobile enheter som støtter dvb-t, mpeg2 standarden, og denne blir ubrukelig i norge siden vi begynner med mpeg4 sendinger fra høsten av.

Dvd og playstation er lettere å finne ut av, så jeg kommer ikke mer inn på det her

For å summere. Det jeg trenger hjelp til er å finne:

Konvertere til å lage line-out på fabrikkmontert radio

Rgb konverter til navigasjonsenheten

Tv-tuner, digital som støtter mpeg4

For de som ikke ser det av avataren kjører jeg en Avensis 2006-mod.

Og til dere som driver firma, ikke kom med poster som "Jeg har det du trenger, ring bla bla bla":-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å sysler litt med planlegging av oppgradering av orginalanlegget og modefisering av lcd-skjerm så jeg kan bruke denne til tv.

Siden jeg ikke skal bytte selve head-uniten og det ikke finnes line-out, må jeg bruke konvertere på høytalerutgangen for å lage en line-out til forsterkeren. Ikke den mest ideelle løsningen, men den eneste i dette tilfellet.

Hvilke konvertere er bra og passer mitt bruk? De finnes fra noen få hundre til mange tusen.

Videre trenger jeg en konverter til videosignalet. Etter det jeg har skjønt er dette fra pal til rgb-signal i mitt tilfelle. Jeg har funnet et par stykker som virker bra, men vil høre om det er andre som har erfaringer fra dette.

Deretter trenger jeg en tv-tuner, og den må være digital. Her pløyer jeg ny jord føler jeg. Jeg finner bare mobile enheter som støtter dvb-t, mpeg2 standarden, og denne blir ubrukelig i norge siden vi begynner med mpeg4 sendinger fra høsten av.

Dvd og playstation er lettere å finne ut av, så jeg kommer ikke mer inn på det her

For å summere. Det jeg trenger hjelp til er å finne:

Konvertere til å lage line-out på fabrikkmontert radio

Rgb konverter til navigasjonsenheten

Tv-tuner, digital som støtter mpeg4

For de som ikke ser det av avataren kjører jeg en Avensis 2006-mod.

Og til dere som driver firma, ikke kom med poster som "Jeg har det du trenger, ring bla bla bla":-)

Heisan Pettergutt.

For å forklare litt. Firmaer skal ikke komme med direkte reklame her på forumet, derfor er det kanskje at "vi" skriver at du skal ta kontakt. Det er også kanskje slik at det er vi som driver i bransjen som best kan hjelpe deg..

Konvertere fins det noen å velge i mellom. Det fins også en del forsterkere med høynivå inn, som gjør at du slipper konvertere. Dette er etter min oppfatning bedre.

Digitaltuner for Mpeg4 har jeg vært på leting etter en stund, men ikke funnet noen enda. Resten av det du skal ha er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider