djaan Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Etter at jeg bytta låsekassa i førerdøra mi for litt siden så må jeg nå trykke to eller tre ganger på fjernkontrollen for at blinklysa skal indikere at alarmen er på. Hva kan være galt? Siter '98 Golf IV '87 Yamaha FZR 1000 Streetfighter/caferacer prosjekt '69 VW 1300 m/1600 motor '68 VW 1300 Baja bug '65 VW Beach buggy 1600 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sv3||ing1 Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Jeg har samme problemet på min. Jeg har ikke skifta ut noe, bare tatt av låsepinnen på høyre fremdør ved ett uhell:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnuRRe Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Skjer på min bil også innimellom. Det ble avlest feil på den en gang, og da mente de at det var begge dørlåsene på venstre sida det var no galt med. Dvs de må byttes. Ikke sikkert det er det i ditt tilfelle, men hos meg resulterer det i at alarmen går støtt og stadig helt uten videre. Derfor kobla jeg ut min alarm midlertidig, for nye dørlåser er dyrt... Men alarmen går vel altså ikke hos deg...? Siter 1998 VW Golf IV 1,8 Highline Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sv3||ing1 Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Alarmen går ikkje på min bil i hvertfall. Trykker heller tre ganger på knappen enn å skifte ut dørlåsene ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djaan Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Nei alarmen går ikke i hytt og gevær hos meg. Grunnen til at jeg bytta dørlåsen var pga defekt bryter. Bryteren fungerer nå som den skal og det gjør også selve låsen(e). Men kun som sagt det at jeg må trykke flere ganger før jeg får indikasjon på at alarmen aktiveres. Tilleggsopplysning: Når jeg låser opp bilen blinker blinklysa uansett om alarmen ble aktivert eller ikke. (da mener jeg at LED lyset i døra ikke blinker) Siter '98 Golf IV '87 Yamaha FZR 1000 Streetfighter/caferacer prosjekt '69 VW 1300 m/1600 motor '68 VW 1300 Baja bug '65 VW Beach buggy 1600 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Utking Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 samme med min, men står i instruksjonsboka at man må trykke to ganger for å aktivere alarmen. og gjør ma ndette aktiveres noen andre sikkerhetsting også;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnuRRe Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Slik jeg har skjønt det indikerer den rød led'en ved dørlåsen at man ikke kan åpne bilen innenfra. Dvs man kan ikke knuse ruta og dra i håndtaket. Denne sperra aktiveres normalt når man trykker EN gang på knappen. Blinklysa vil ikke blinke om denne ikke aktiveres på samtlige dører. Jeg må trykke tre ganger før min aktiveres. Når man låser høres først et klikk når dørlåsene går ned, og deretter ett til rett etterpå. Dette mener jeg er den sperra som aktiveres. Hører jeg godt etter, så skjer ikke det på venstre bakdøra mi før etter tredje gang jeg trykker. Og først da blinker blinklysa. Normalt når man trykker to ganger så skrur man av igjen denne sperra. Virker hvertfall sånn på min bil. Siter 1998 VW Golf IV 1,8 Highline Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Utking Skrevet Juli 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Hmm på min når jeg trykker 2 ganger så aktiveres denne sperra, men det er bare hvis jeg trykker 2 ganger med et lite mellomrom. dersom jeg trykker fort virker det som om den ikke rekker å aktiveres. Uansett instruksjonboka mi sier at ved to trykk aktiveres den, og vet opplåsning så deaktiveres den. Aktiverer du alarmen og låser opp dørene, men ikke åpner de på 30 sekunder så låser bilen dørene igjen og alarmen aktiveres. dette er for å forhindre at man skal komme borti knappen når man er på vei bort fra bilen;) men når alarmen er aktivert kan man ikke åpne dørene fra utsia heller hvis den ikke er låst opp. broren min åpna døra akkurat når jeg låste bilen en gang så den ene døra ikke ble låst, og når han skulle åpne den igjen (fra utsia) så gikk alarmen, og da ante jeg ikke at det var alarm på bilen en gang;) Så hadde vært morro å se om den reagerte på andre ting også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg