Enerhaugen Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Ka so må gjærast før å godkjenne motorbytte i ein 88 mod 740, motoren so står i er ein 230k.. Kor monge hesta e bremsene gokjende før? He noken godkjenningspapir å kopiere? Korleis skal me gå fram me biltilsynet? Nåke meir me må tenke på? Motore so skal i e en førgassarturbo frå en 85 740.. Takk før svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Ka so må gjærast før å godkjenne motorbytte i ein 88 mod 740, motoren so står i er ein 230k..Kor monge hesta e bremsene gokjende før? He noken godkjenningspapir å kopiere? Korleis skal me gå fram me biltilsynet? Nåke meir me må tenke på? Motore so skal i e en førgassarturbo frå en 85 740.. Takk før svar! Søk! Er maaaaange tråder om dette på forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Ka so må gjærast før å godkjenne motorbytte i ein 88 mod 740, motoren so står i er ein 230k..Kor monge hesta e bremsene gokjende før? He noken godkjenningspapir å kopiere? Korleis skal me gå fram me biltilsynet? Nåke meir me må tenke på? Motore so skal i e en førgassarturbo frå en 85 740.. Takk før svar! -Monter 21mm stabstag eller tykkere. (Turbo-stabstag 22mm, 940 stabstag 23mm, Pedersens racing 24mm, IPD usa 25mm) -Nye støtdempere rund baut, enten av type Sachs (orginalt fra volvo) eller noe bedre ala Koni/Bilstein. Ta med deg kopi av kryss-tabellen feks Sachs, som har overganger fra OEM (Orginalt volvo) til sine dempernummere. -Brems motoren din hos NAF eller annet sted med Godkjent bremsebenk. (Stort pluss å vite hva du HAR av pulver) Volvo 740/940 er godkjent opptil 228 hk og 310nm såfremt det overnevnte er oppfyllt. -Bestill time hos BT, ta med deg all dokumentasjon og husk spesielt på kvitteringer!! Og la bilen se bra ut... ikke nedbørna bakhjul, gjerne nyvaska, ikke mangle 3-4 pærer, støtfangere som henger og slenger, etz. dokumentet hvor allt detta står, finner du på http://www.volvocars.no Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Link til godkjenningspapirer, som PDF.. http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres/D453F5D8-DC1E-49F3-8146-982176D47707/18046/GodkjenteProduktendringer.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Trenger man bremsepapirer om man putter inn en noenlunde original motor da? Holder det ikke med noe papir fra volvoforhandleren om hvor mye hk motoren der har? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Trenger man bremsepapirer om man putter inn en noenlunde original motor da? Holder det ikke med noe papir fra volvoforhandleren om hvor mye hk motoren der har? Alt etter hvor snill bt karen er det. Men de kan ikke vite om motoren er original, derfor kommer en lengst med en motor som du har paipr på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Alt etter hvor snill bt karen er det. Men de kan ikke vite om motoren er original, derfor kommer en lengst med en motor som du har paipr på. Joda, men skjønner ikke helt poenget. Kan jo bare justere på turbotrykket for å få den effekten jeg vil ha. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 at du kan klusse med effekten etter kontrollen er jo ikke biltilsynet sitt problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Er det noken som har papir på ein B230ET 87mod? Skal til biltilsynet og vise bilen. Bytta fra ein B28 (V6) til B230ET. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Joda, men skjønner ikke helt poenget. Kan jo bare justere på turbotrykket for å få den effekten jeg vil ha. Poenget er å vise good-will, og gi et godt inntrykk av at du faktisk ER litt seriøs i det du driver med. Møt opp med et smil, hyggelig tone, og vær ærlig og åpen...tenk deg selv i godkjennerens situasjon. Om en sur drittunge på 20 begynner å nærmest å glefse etter deg fordi du spørr om motoren, så har du ikke mye lyst til å være "hjelpsom". Ikke "spar" på penga, de syns bremsepapirer er Veldig nyttig informasjon, faktisk kan du få småskryt. Og det er nyttig for deg og.. så slipper du å skryte på deg hester du ikke har ved feks et salg. Digg å ha feks 161kw i vognkortet... ikke alle 740'er som har det ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Det er sant. Må vere hjelpsom so går det veldi mykkje lettare. Men det du må vise framm er papir på motoren og papir på støtdempara. Og papir fra volvo att det er ei godkjent ombygging. Papir fra volvo finner vi her : http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres...tendringer.pdf Papir på støtdemparane er ganske inividuelt etter kva type du har. Papir på motoren, ka papir trenger vi der? Eg skal godkjenne ein B230Et og har time. Men har ikkje funnet papir på motoren enda. Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Det er sant. Må vere hjelpsom so går det veldi mykkje lettare. Men det du må vise framm er papir på motoren og papir på støtdempara. Og papir fra volvo att det er ei godkjent ombygging. Papir fra volvo finner vi her : http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres...tendringer.pdf Papir på støtdemparane er ganske inividuelt etter kva type du har. Papir på motoren, ka papir trenger vi der? Eg skal godkjenne ein B230Et og har time. Men har ikkje funnet papir på motoren enda. Du finner ingen papirer på motoren, uten å kontakte volvo og betale x antall kroner for å få dokumentert orginal effekt i B230ET-motoren du har. Det kreves heller ingen "papirer" fra volvo på at dette er en godkjent ombygging, men kan være kjekt å ha. Men, jeg ser ikke vitsen i å gi smør på flesk, når det står i volvo sitt eget dokument hva som definerer en Godkjent ombygging. I min verden blir da et "yes, jeg har kikka på bilen og jeg er enig"-papir fra volvo bare bortkastet, når BT-kontrolløren skal se over at det samme er gjort uansett. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hipolehip Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Men eg må vell ha papir som sier att ein B230ET har 182HK? Eller har Biltilsynet det? Siter Volvo 760 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Men eg må vell ha papir som sier att ein B230ET har 182HK? Eller har Biltilsynet det? yes, og dette dokumentet har kun volvo. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 jeg MÅTTE til volvo for full gjennomgang av min før BT ville se på den i det hele tatt. var ikke alternativ uten. alt skulle være orginalt eller tilsvare orginalt, altså at bilen min skulle være i den stand den KUNNE kommet orginalt fra fabrikk. grovere og flere stag, sintere dempere og sperra++ var bare pluss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.