V70-Pappa'n Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 hehe.. satt akkurat og tenkte på om du hadde no å skru den i eller ikke ;) alt går med vold og vaselin! eller.. oida.. man finner alltid løsninger, var det jeg skulle si! Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Tipper den bruker mindre om du kobler av lambdaen.. da går den i nødmodus.. bruker ikke så ille mye da. men har du den tilkobla, går den ikke i nødmodus, men leser av fra lambdaen, som gir steingale verdier.. Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 hehe.. satt akkurat og tenkte på om du hadde no å skru den i eller ikke ;) alt går med vold og vaselin! eller.. oida.. man finner alltid løsninger, var det jeg skulle si! Okey ditte e ett bil forum:P ikkje bland inn vasselin,, hehe ja må vell finne de ut., men skifta fra b23a som brokte ca 1.2 å so srette ej inn b230f ,, å so broka den faen mej mer.. rart folk blir deprimerte:P Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Tipper den bruker mindre om du kobler av lambdaen.. da går den i nødmodus.. bruker ikke så ille mye da. men har du den tilkobla, går den ikke i nødmodus, men leser av fra lambdaen, som gir steingale verdier.. for å seiie de sann .. når ej kjørte uten brukte den alt for mykje... men ej las i haynes boka att når en tok ut kontakta på tomgansventilen,.. skolle motoren synke på turtal.. Men når ej jor de so steig den på tur tal,, Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Vist du ikkje finne feilen, så kan du sjå på tempratur følaren til styreenheten. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Vist du ikkje finne feilen, så kan du sjå på tempratur følaren til styreenheten. kor den ligge da.. å ka ej skall jere me den? Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arcus Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 sjekk lamdasonda... der e sann du sjekka ut feil over el-annlegge på venstre side i motor romme, Bus he papira på kodene Siter -Mercedes 230 E, Subaru 4x4 Volvo 240 GL,Bmw 325i Cab,Mercedes Benz 300 Diesel,Volvo 740 GL, Volvo 244 DL,Volvo 245 DL,Bmw 320i M-teck ,Bmw 318,Nissan King cab,Suzuki sj413,Honda Civic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 kor den ligge da.. å ka ej skall jere me den? Den sitter i toppen,ta og skru den ut. Så tar du eit multimeter og stilla det inn på ohm. Så setta du det på stikka på tempraturfølaren. Så tar du ein lighter og og varme den opp, då skal motstanden variera på multimetert. Her er eit bilde av den.. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 1. bilen bruker mer bensin uten lambda. garantert (ca 20%) 2. viss du har lambdaen liggende løst i motorrommet så blir det jo helt på trynet, lambdaen blir aldri varm, og det er myyye oksygen i luften som tilsier at motoren må ha mer bensin.. mye mer bensin. 3. dersom noen greier å dra en slik motor over en liter på mila uten å kjøre rally så er du god. min bruker aldri over en liter om man kjører noenlunde økonomisk (mangen skulle hatt et kurs i det, for å kjøre økonomisk er IKKE alltid det samme som å kjøre seint) kommer 70 mil på en tank (til og fra jobb/butikk/råning i 14 dager.. (bare 30 sone og ca 150m høydeforskjell) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nissanmicra Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Jeg kjøpte min lambda på biltema, den funker som bare det. Lambdasonda gir vel ikke signal før den blir varm, og før det kjører bilen på tidligere gjennomsnittsverdier. Den tidligere nevnte "diagnose-boksen" som skal sitte oppe ved venstre side måtte vel isåfall fulgt med b230F-motoren. Var vel ikke slikt på b23a-biler? Siter Steffen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 Jeg kjøpte min lambda på biltema, den funker som bare det. Lambdasonda gir vel ikke signal før den blir varm, og før det kjører bilen på tidligere gjennomsnittsverdier. Den tidligere nevnte "diagnose-boksen" som skal sitte oppe ved venstre side måtte vel isåfall fulgt med b230F-motoren. Var vel ikke slikt på b23a-biler? Nei b23a har ikkje diagnose boks. Er kun LH 2.4 som har det om eg ikkje huske heilt feil. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 sett inn lamda og ta av jord på batteriet.. slik at du nulle systemet.. la det være av en stund. vet ikke om dette hjelper. men prøv... kanskje det er noe med luftmengdemåleren.. lån deg en annen lmm og prøv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kingno Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 1. bilen bruker mer bensin uten lambda. garantert (ca 20%)2. viss du har lambdaen liggende løst i motorrommet så blir det jo helt på trynet, lambdaen blir aldri varm, og det er myyye oksygen i luften som tilsier at motoren må ha mer bensin.. mye mer bensin. 3. dersom noen greier å dra en slik motor over en liter på mila uten å kjøre rally så er du god. min bruker aldri over en liter om man kjører noenlunde økonomisk (mangen skulle hatt et kurs i det, for å kjøre økonomisk er IKKE alltid det samme som å kjøre seint) kommer 70 mil på en tank (til og fra jobb/butikk/råning i 14 dager.. (bare 30 sone og ca 150m høydeforskjell) Går fint og få den til og bruke over litern :) er så simpelt det :) selv med økonomi kjøring :) Siter Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006 Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X] Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X] Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X] Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 har i dag montert på lambaen.. har ikkje fått testa den so alt fior mykje,,, men ser ut til å bruke like mykje... Nåken so he fleire idea? hehe Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 Jeg kjøpte min lambda på biltema, den funker som bare det. Lambdasonda gir vel ikke signal før den blir varm, og før det kjører bilen på tidligere gjennomsnittsverdier. Den tidligere nevnte "diagnose-boksen" som skal sitte oppe ved venstre side måtte vel isåfall fulgt med b230F-motoren. Var vel ikke slikt på b23a-biler? Lambdaen på LH2.4 har Forvarming, og begynner å varme med en gang du drar på starteren. Den er nok ganske varm innen motoren har hått i 10-20 sek allerede. 2 av de 3 ledningene på Lambdaen er til forvarming, den 3 er følinga, som jordes via motoren mener jeg å huske. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.