Gå til innhold

problemer audi 80 cab (kalersje)

Ranger emnet


Crackler

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen som kan fortelle meg hva som kan være galt med kalersje mekkansimen.. hattehylla vill ikke sprette opp når jeg trykker på knappen i dørkarmen på v/s som den egentli skal gjøre. har målt bryteren å denne er i orden. det sies det går ann å åpne denne med en umbrakonøkkel, men jeg finner ikke noen umbrako skruer, noen som vet hvor disse er? er det noen som har samme problem å har fått dette i orden? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Plutselig skjedde det min også, men dreiv å testa litt forskjellig ting, så kom jeg fram til at bagasjelokket må være låst for at caben skal gå opp.. Så prøv det

 

Men skal ikke vinduene gå litt ned når mad drar i håndtaket til caben? mener jeg har hørt dette.. vet du hvor dene umbrako skruen får å åpne hattehylla manuelt er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er stort sett ledningsbrudd som forårsaker dette. Begynn ved gummihylsa som fører ledningene inn i førerdøra,fiks lednigene som har røket der. Da begynner vinduene å gå halveis ned, samt at bryteren i midtkonsollen virker igjen.( den som styrer alle vinduene med en bryter)Deretter er det opp med koffertlokket for å fikse ledningene som ryker ved hengslene, på begge sider. Da tenger jeg ting begynner å virke igjen,men husk at brekket må være oppe for å ta opp/ned taket. Skal du ta ned taket før dette er fikset,gjør følgende: vinduene ned manuelt,løsne håndtak for å vippe opp. Da løfter taket seg i bakkant også, og ved innfestinga bak,under et lite deksel, ser du umbrakoen du må bruke.(begge sider) Denne er markert med et gult klistremerke rundt.

 

Lykke til:cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Lurte på om det er noen som kan fortelle meg hva som kan være galt med kalersje mekkansimen.. hattehylla vill ikke sprette opp når jeg trykker på knappen i dørkarmen på v/s som den egentli skal gjøre. har målt bryteren å denne er i orden. det sies det går ann å åpne denne med en umbrakonøkkel, men jeg finner ikke noen umbrako skruer, noen som vet hvor disse er? er det noen som har samme problem å har fått dette i orden? :confused:

 

Jo det kan jeg fortelle deg.... nede på låsen er det en umbrako skrue som man kan skru på man må skru med klokka for og åpne denne da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jeg kjenner har samme problem ca. Også problemer med lås på bakluka. Så jeg tok meg litt tid og så og fant ut at om man åpner bagasjelokket og ser under det på høyre side så er det en bunt med ledninger som ikke er lagt opp alt for lurt. Absolutt alle disse små ledningene i bunten hadde ødelagt isolasjon og et par var røket. Alt sammen startet med at knappen i førerdøra der som popper opp hattehylla ikke ville virke men det er jo ikke verdens største problem da det går ann å løfte opp "klaffene" ved hattehylla der og poppe opp låsene manuelt med fingrene men så plutselig en dag kom det par rare lyder gang på gang fra mekanismen der som om noe gnisset men så forsvant det igjen. Men par dager senere igjen så kom hun seg ikke inn i bagasjen før det plutselig en dag begynte å bråke å styre fra låsen på bagasjen som gikk opp og igjen så jeg fikk da lurt den opp ved å forte men å lukke opp når den låste opp. Da fikk jeg sett denne bunten med ledninger som jeg er rimelig sikker på at har skylden :S Er snakk om 8-10 tynne ledninger som går inni et rør men dårlig løsning som knekker alle ledningene. Håper dette hjalp?

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 12 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår