Gå til innhold

KlovnDaniel: opel manta bil(rust)cross. og bila på gård'n. update 20.03.07

Ranger emnet


asona_er_best

Anbefalte innlegg

morn folkens.. da kommer min første prosjekt tråd gitt.. har kun et bilde enda men det kommer mer når fattern kommer hjem fra ferie, han som har kameraet

 

Bilen: en opel manta B, vet ikke årsmodell... når svigerbror kjøpte den fikk han beskje: opel manta med lite rust.. og vi kom hjem, dro opp gulvtrekket og det var faktisk ikke noe gulv der.. men tunellen er der i hvertfall.. og kanalen på venstre side er bortevekk og deler av hjulbue og bagasjerom..hehe

 

men meste parten er allerede sveiset, er en stund siden vi fikk tak i den nemlig, planen var egentlig rcn men det blir for løen bil til å ha masse hk i

 

her er'n

DSCN1906.jpg

 

motoren vil mest sannsynlig bli en volvo b230a eller b230k motor.. som skal holdes orginal.. bakaksel er vanelig 2,0 men det skal jo selvfølgelig bli esab-sperre..

 

Daniel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og dette skal det bli bilcross ut av? men jeg har ikke helt skjønt om dette er ditt, broren din eller faren din sitt prosjekt? hadde det ikke vært bedre å tatt vare på denne bilen enn å ødelegge den i destruction derby iog med at rusta må jo tas uansett ?

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette skal det bli bilcross ut av.. det er mitt og svigerbror sitt..

 

kanalen er tross alt rusta helt bort.. gulvet er borte og halve hjulbua.. bedre at vi gir den et bilsport liv enn at han som hadde den sku kasta'n. for det var det som var planen hans...

 

 

bilen mangler også bremsekraftforsterker og bremsene forran må byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette skal det bli bilcross ut av.. det er mitt og svigerbror sitt..

 

kanalen er tross alt rusta helt bort.. gulvet er borte og halve hjulbua.. bedre at vi gir den et bilsport liv enn at han som hadde den sku kasta'n. for det var det som var planen hans...

 

 

bilen mangler også bremsekraftforsterker og bremsene forran må byttes.

 

men du skal fikse rusta (les sveise) og ikke poppnagle på no stålplater og tut og kjør?

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare blitt brukt 1,25mm plate som vi har tatt i plateknekker og knekkt til så det skal se sånn nogen lunde ut.. ser ikke mye bra ut, men det er godt nok til bilcross...

 

poppnalge stålplater vil nok ikke holde

 

jeg vet at det ikke holder. men når jeg har vært og sett på bilcross/destruction derby så er jeg like imponert hver gang over tragiske måter å feste ting/reparere ting på! det blir vel bra dette prosjektet her.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet at det ikke holder. men når jeg har vært og sett på bilcross/destruction derby så er jeg like imponert hver gang over tragiske måter å feste ting/reparere ting på! det blir vel bra dette prosjektet her.

 

ja man ser mye ræva løsnigner i bilcross.. blir litt flau over sporten når jeg ser biler hvor fronten sitter med syltynne aluplater som er poppa fast liksom

 

jeg vil tru prosjektet blir bra jeg... får bare håpe vi ikke mister den på bud med en gang, for gammel opel er jo mange som vil ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fy og bruke den i bilcross ja. Etter det du sier med rusta på den så skulle kadetten min vært skrota for lenge sia. :(

 

ja supramann jeg er egentlig enig, men når kanalen er borte på den enesiden og på den andre er halve borte.. og du vet der hvor bremsekraft forsterkeren sitter? der er det tilogmed rust.. så det er greit egentlig med denne i bilcross..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår