Gå til innhold

Min Audi 100quattro ( Tilsalgs)

Ranger emnet


Audi quattro

Anbefalte innlegg

For moroskyld så lager jeg en prosjekt tråd om quattro'n min.

Har gjort en del med den allerede, men legger ut hva som er gjort.

 

Det som er gjort så langt:

-rød/gul refleksplate bak.

-17" felger.

-sorte ringer i grill

-Hvite blinklys.

-Bakrutespoiler.

-større frontleppe.

-stereoanlegg.

 

Planer:

-60/35 senk. (bestilt)

-V8 baklys.

-Tilpasse stereon baki.

-Emblemfri grill.

-Glassfiber frontleppe.

-Turbomotor, 10v eller 20v

-Pusse oppigjen hele bilen.

-18" felger.

 

Sånn så den ut like etter at jeg fikk den. Sommeren 05. Her er den helt orginal.

Forran4.jpg

 

Ikke mye ble gjort med den før våren 06. Da fikk den 17" felger.

HPIM0433.jpg

 

Bilde fra juni, dagen før vw audi treff på Våler. Her har den fått hvite blinklys,bakrutespoiler og litt større frontleppe.

HPIM0569copy-1.jpg

 

Montering av bakrutespoileren. Utrolig hva man kan bruke en sekk med jord til hehe

HPIM0572-1.jpg

 

Mere kommer etterhvert.

Endret av Audi quattro

98 Audi a6 1,8tq

92 Vw Passat 1.9tdk

82 MB Gelenderwagen 300Td

X 85 Audi 100cs quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne tråden fortjener et lite løft. Det var en ganske lik bil som på begynnelsen av 90-tallet ga meg de villeste lydopplevelser og som inspirerte meg til å gjøre noe spesielt med en Audi-motor en eller annen gang i framtiden. Og det gjorde jeg. Men du kan ikke finne på å ødelegge lyden i den med å bytte motor. I verste fall kan du montere en 10vt, men aller vakrest låter 2,2-liters 136 hk sugemotor.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fint med ett løft hehe.

Er nydelig lyd i disse motorene. Er usikker om jeg skal bytte motor,er bra den motoren jeg har, finnes ikke slitt innvendig. Men vist jeg gjør det blir det nok en 10VT. Har planer om å kjøpe en S4 neste år, så da får jeg 20V motor der.

98 Audi a6 1,8tq

92 Vw Passat 1.9tdk

82 MB Gelenderwagen 300Td

X 85 Audi 100cs quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØØØy!! Hiv nå i 20v mens du er igang.. ikke ta snarveier..! 20V og ei snurre, så begynner dette å ligne på et prosjekt jeg kan like..

 

Klart det hadde vært moro med en S2 motor, men får se hva det blir. Har planer om å kjøpe s4 eller noe annet med 20VT motor, så da gidder jeg ikke å ha to stk med samme motor. Men blir det turbo i den blir det en 10vt.

98 Audi a6 1,8tq

92 Vw Passat 1.9tdk

82 MB Gelenderwagen 300Td

X 85 Audi 100cs quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du må vertfall ha turbo :) en eller aen form for trim må du jo gjør :P

 

Jævlig lyst på turbo. Men kan ikke ta meg råd med det nå, går på skole og sånt og bor på hybel.

Men hadde vært moro å bytta til trimkam. Koster 3000Kr, og får ca 20Hk mere. Time will show :P

98 Audi a6 1,8tq

92 Vw Passat 1.9tdk

82 MB Gelenderwagen 300Td

X 85 Audi 100cs quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår