KennethA Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Har nettopp fylt opp tanken igjen. Fikk på 77 liter. Når jeg kom inn i bilen fikk jeg sjokk. Hadde kjørt 38 mil!!! Hva kan det være som er ødelagt på bilen min som gjør dette? Det er jo så høyt at det blir nesten dumt... Kjører en 86' 100cc med 2,3 liter 5'er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_Lars Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 kan være lekasje i en drivstoff slange, var det på typ85 coupe'n min. ellers så kan det alltids være noe med innsprøytninga, går bilen som den skal? hva slags farge er det på pluggene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2007 kan være lekasje i en drivstoff slange, var det på typ85 coupe'n min. ellers så kan det alltids være noe med innsprøytninga, går bilen som den skal? hva slags farge er det på pluggene? Kjenner ingen bensinlukt rundt bilen. Verken når jeg starter eller parkerer med varm motor. Pluggene er bytta for en måned siden, og de gamle var veldig nedsota. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 kaltstartdyse, som ligg inne å kjører på chok heile tida, då vil no ploggane sote bra ned Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Tror kanskje jeg har funnet feilen. Skrudde opp luftfilterboksen i dag og fant nesten en halvliter olje og drit inni boksen. Grunnen til dette var returen for åndinga var helt tett av oljedrit + en helt morken og sprekt slange. Har rensa alt nå, og bytta slange. Må vente til i morra med å se resultatet når jeg kjøper nytt filter. Tenkte jeg også skulle koble av kaldstarten, for å sjekke om det stemmer det du sier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Tenkte på tett luftfilter me, er nåkk det, blir det samme som å kjøre på chok heile tida, når luftfilteret er tett Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Tenkte på tett luftfilter me, er nåkk det, blir det samme som å kjøre på chok heile tida, når luftfilteret er tett Er nok det ja. Fant 2-3 cm med noe som ligner råolje i bunn av filterboksen. Filteret var helt innsausa. Det var også rørgata fram til innsuget. Tenker det blir en helt annen bil å kjøre med etter jeg får bytta slanger og filer + rensa opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Ahhhhh. Nytt filter, åndeslanger, og klemmer er montert. K-jetronic boksen er renset og tatt en motorvask. Det var noe helt annet. Før blei jeg våt av bensin/olje på handa hvis jeg holdt bak eksosen. Nå fantes det ikke spor av møkk fra eksosen. Nesten bare luft...;-) Regner med at forbruket av bensin kommer til å gå betraktelig ned etter dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg