Gå til innhold

Ubrukelig høyt bensinforbruk. Hvorfor?

Ranger emnet


KennethA

Anbefalte innlegg

kan være lekasje i en drivstoff slange, var det på typ85 coupe'n min. ellers så kan det alltids være noe med innsprøytninga, går bilen som den skal? hva slags farge er det på pluggene?

 

Kjenner ingen bensinlukt rundt bilen. Verken når jeg starter eller parkerer med varm motor. Pluggene er bytta for en måned siden, og de gamle var veldig nedsota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg har funnet feilen. Skrudde opp luftfilterboksen i dag og fant nesten en halvliter olje og drit inni boksen. Grunnen til dette var returen for åndinga var helt tett av oljedrit + en helt morken og sprekt slange.

 

Har rensa alt nå, og bytta slange. Må vente til i morra med å se resultatet når jeg kjøper nytt filter. Tenkte jeg også skulle koble av kaldstarten, for å sjekke om det stemmer det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på tett luftfilter me, er nåkk det, blir det samme som å kjøre på chok heile tida, når luftfilteret er tett

 

Er nok det ja. Fant 2-3 cm med noe som ligner råolje i bunn av filterboksen. Filteret var helt innsausa. Det var også rørgata fram til innsuget. Tenker det blir en helt annen bil å kjøre med etter jeg får bytta slanger og filer + rensa opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhhh. Nytt filter, åndeslanger, og klemmer er montert. K-jetronic boksen er renset og tatt en motorvask.

 

Det var noe helt annet. Før blei jeg våt av bensin/olje på handa hvis jeg holdt bak eksosen. Nå fantes det ikke spor av møkk fra eksosen. Nesten bare luft...;-)

 

Regner med at forbruket av bensin kommer til å gå betraktelig ned etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår