Gå til innhold

E36 325ia Coupe m/ESS kompressor

Ranger emnet

robertdn

Anbefalte innlegg

Bilen er 100% strøken. Mauritzius blå, gått 240´km, motor byttet og kjørt 130´, ny girkasse, hellakkering i 2002, stor kjørecomputer, varmeseter, el takluke, vinduer og speil. 18" nye ASA felger og vanlige vinterdekk medfølger. Orginal M3 front, ellers 100% orginalstand. Alle slitedeler byttet, meget påkostet (brukt ca. 200´ på bilen i løpet av de 5 år den har vært i mitt eie. Bilen er senket med Apex senkesett. Har ettermontert kompressor fra ESS++ ca. 300HK. Ønsket pris 190´ men kan diskuteres ved snarlig avgjørelse. Flere bilder kan sendes på forespørsel.

Ta gjerne kontakt for mer info.

robertdn@online.no

post-3134-13804852162368_thumb.jpg

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke godkjent med kompressor. For å få dette godkjent må bilen bygges mer om til M3 (Bremser etc.), og det er heller da ingen garanti får at det vil gå gjennom biltrangsynet.

200k har hovedsakelig gått med til motor, girkasse, lakkering, kompressor, felger, "slitedeler" slik som dynamo, tannstag, foringer, senkesett, effektanlegg osv, listen er laaaang. (Og jeg har kvittering på mesteparten)

For de som vurderer en "hvassere" 3xx en den de evt. har i dag, kan de spare seg for mye ved å selge den de har og kjøpe min isteden :)

For ordens skyld selges den grunnet kjøp av ny bil.

Robert

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

-19" BBS LM -Kelleners eksos -Chip. -2001 facelift. -2005 motor -H&R Coilover -Sachs Race Engineering klutsj -Modifisert svinghjul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EU kontrollen ska meg bekjent ikke godkjenne motor/effekt, slik at det bør ikke være noe problem, den EU godkjennes før den selges (Oktober).

Forsikring kan man få avkortning dersom ulykken var forårsaket direkte eller indirekte av kompressoren, på samme måte som man kan få avkortning ved uvøren kjøring. Dette er muligens litt individuellt mellom forsikringsselskap, og en sak jeg selv ikke har erfaring med.

Dersom man blir stoppet av tollvesen eller trafikkmyndigheter, og de ser kompressoren, finnes det en mulighet for at man enten må få den godkjent, eller må demontere kompressor. Bot for manglende innbetaling av avgift for økt effekt kan man ikke få siden bilen er førstegangsregistrert i norge før '96(95?), da loven om avgift på økt effekt trådde i kraft.

Summert opp er det alltids en risk for at myndigheter ikke er enige i effektøkningen, noe som så å si gjelder alle som trimmer biler. (tror ikke det er mange som hadde kjørt videre dersom de hadde hatt en effektmåling etter gatebil treff)

Dette er noe neste eier av bilen må være klar over, og som alle som kjører trimmede biler sannsynligvis vet.

De som vurderer å kjøpe bilen min bør vite dette, og jeg kommer til å forsikre meg om at kjøper er klar over at det finnes en risk ved å kjøre med trimmet bil.

Selv syntes jeg det er verdt risken å kjøre i en "gråsone", så får de som vurderer bilen gjøre seg opp sin egen mening :)

En morsom bil er det uansett som går meget bra! :)

Robert

Mvh Robert DN

'99 Carbon Black M5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider