Gå til innhold

Dørpanel i vw t4

Ranger emnet


Haga*

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt 17 cm fronthøytalere til bilen min (caravelle T4) men jeg har egentlig ikke noe sted å plasere dem enda.

 

Jeg tenkte på å ta bort lomma som sidder i døra og lage en ny en med plass til høytaler i. noe som dette (jeg har funnet et bilde for så å tegne på det jeg ønsker ekstra. tror ikke jeg vil ha høytalerne så stikkende så mye ut, men får se på det.

 

problemet er at jeg aldri har støpt i glassfiber eller noe før.

Jeg lurer på om det er noen som kan si meg hvordan jeg må gå frem for å lage noe sånt og hvordan det festes i døra (vil jo ikke ha noe skrangling eller noe...må jeg isolere?)

 

evt om det er noen der ute som er interisert å lage et par sånne på bestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dørsidene i T4, så tror jeg ikke du finner noe dårligere utgangspkt får å bygge bilstereo.

 

Driver selv å skal lage med stereo i min 74, og det jeg er blitt anbefalt av AutoD (anders Fleischer) er å lage delvis ny dørside, som kan festes bedre til døra og bruke bedre og "døere" materialer enn den tynne plasten som er der i dag. samt støydempe selve døra...

 

Skal ha inn en Hetz 6,5" midbass element i mine dører..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du å ta vekk alt som er under den streken som er midt på døra og bytte det ut da? hva skal man bruke i stedet for det da? eller bør hele j*vla dørpanelet byttes ut?

 

jeg tenkte å bare legge noe dempende på innsiden av plasten og støpe nye kickpanel og skru/lime uttenpå...

 

skal også ha 6*9" i bagasjeluka... noen som har noen geniale løsninger for dette?

jeg tenkte pare å legge en ramme ev mdf bak plasten og kutte hull i plasten og skru inn elementene.. og så isolere på en eller annen måte...tenkte på byggeskum, men vet ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har tatt bort alt under den "stripa" du sikter til.

Har tenkt å lage ei ny ramme som er tilpasset inntil dør og det som er igjen av dørtrekket, lage den form jeg er ute etter, trekke med microfiberpledd og polyesster og glassfiber...

Denne ramma lager jeg i en combo av MDF og fineer.

 

Klarer ikke helt forklare det, men kan se om jeg får tatt noen bilder når jeg kommer igang med mine... har startaq litt smått, men ikke hat noe serlig med tid...

 

Dette med 6x9 i bakdøra henger jeg ikke helt med på...

Tror vel kansje jeg heller ville lagt de pengene i et skikkelig 3veis front sett og sub, istedet...

Men når det gjelder å plukke rett utstyr, så ville jeg ha snakka litt med Anders Fleischer på Installbay Hamar, meget dyktig mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede handla anlegg... var kanskje litt rask, men gjort er gjort..

det jeg har er:

sony SQ1200X 17cm høytalere med ekstern diskant

sony XSF6943 4-veis 6x9"

til å drive dette har jeg en blaupunkt THA 480 forsterker

sub: blaupunkt velocity300 12" med velocity2100 forsterker.

 

 

Grunnen til at jeg tenkte å ha 6x9" i bagasjeluka er at jeg vil fylle ut lydbildet litt og ikke bare ha lyd foran i bilen... vet ikke hvor ellers jeg kan plasere dem..

kan jo sikkert lage kasse i mdf til dem og feste dem bak på en måte... eller bare felle disse kassene inn i bagasjeluka.. er ikke sikker enda..

 

bassern kommer til å stå i midten bak fører og passasjersetet foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår