Gå til innhold

Fra 1.6 til 1.8t

Ranger emnet


drturbo

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg har akkurat byttet til meg en 1998 Passat 3b stv med skjært motor.

Det betyr at den som sitter i (motoren altså) skal byttes. En original 1.6 er vel ikke verdens sprekeste, så tankene går i retning større motor.

MEN: nå er det jo startsperre på disse bilene.

Stemmer det at Motor, girkasse, tenningslås, instrumenter og ecu må byttes, og må komme fra samme bil, for å gjøre det så enkelt som mulig?

 

Kort fortalt, er det lønnsomt mht. til arbeidsmengden å bytte til 1.8t?

Eller er det like greit å holde seg til 1.6 motoren?

 

Bilder etc. kommer.

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt må ven en bruke motor, tenningslås nøkkel og instrumenter , vet ikke om pedal settet må også være med.. Men Revo tech i england kan chippe vekk startsperren slik at en ikke trenger annet enn motor og hjernen..

 

Ellers er jo datasprut en mulighet, men da mister en noen av funksjonene i instrument panelet..

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår