T_A_H Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Hei Jeg driver og gjør rent understellet på bilen. Tenkte å bruke zinkgrunning. Har hørt mye fint om det. Men hvordan påfører man det? Er det en lakk, eller er det noe man påfører med en sandblåser? Eller er det noen andre anbefalinger om hva jeg kan bruke for å få et bra beskyttet understell? Og er det noen nettbutikker i norge som selger zink? Og omtrent hvor mye koster det? Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Zincgrunning er ofte på sprayboks. Er greit å legge på etter at du har slipt istede for at stålet står bart. For å beskytte understellet ville jeg brukt epoxy i bunn og boddyskydd/understellsmasse over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Men har hørt at med zink i bunnen kan man montere en slags boks, så man får elektrisk spenning i karosset. Og jern med elektrisitet ruster som kjent ikke :D Vet noen forresten hvor jeg kan kjøpe motorlakk på nettet? Nok til ei blokk. Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guppi Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 tor ikkje den boksen du snakkerhjelper særligt mye.Tror du skal satse på 2komponnent syregrunningStandox,og tectylere med tykk tectyl etterpå.Er hvertfall mitt råd som karosseriarbeider i 11 år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Ok! Da blir det sånn! Takk for hjelpen Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg