Gå til innhold

Mistet Lappen

Ranger emnet


muner

Anbefalte innlegg

Hei, jeg mistet lappen for 3 mnd siden, og fikk nettopp dommen i posten, 6mnd uten lappen og 8000kr i bot, fikk 3mnd ekstra pga en prikk på førerkortet. jeg kjørte i 92 i 60 sone.

 

Mitt spørsmål er, er det noen måte å få redusert den tiden på? eventuelt høyere bot? jeg trenger bilen for å komme meg på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk 3mnd ekstra pga en prikk på førerkortet.

forklar den litt bedre. ??

 

kjipe greier, men da har du jo "bare" 3 mnd igjen da.

da kan du i hvertfall ikke godta det forlegget fra politiet da. da må men stort sett gå igjennom retten med det, og ola nordmann taper vel hver gang inne i en sånn rettsak. men kan være verdt et forsøk.? hør med en advokat, fri retshjelp, mye bedre enn og høre hva folk har og si her inne. får du vel sikkert en komentar om du bare fjortjener det tenker jeg;) lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har jo ikke hatt den på 3 mnd jo? eller har jeg missforstått.?

vist du mistet den for 3 mnd siden, og fikk en dom på 6 mnd, er det jo 3 mnd igjen..

 

Stemmer det, jeg fikk en fartsbot i vår og en prikk. og i forelegget stod det pga av at jeg hadde en prikk ble det 3 mnd ekstra. har hatt lappen i 4 år før det uten en eneste bot.

Jeg har en vennine som mista lappen i et år, sendte inn en klage og fikk et halvt år. er ikke helt sikker på hvordan den saken egentlig var da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, jeg fikk en fartsbot i vår og en prikk. og i forelegget stod det pga av at jeg hadde en prikk ble det 3 mnd ekstra. har hatt lappen i 4 år før det uten en eneste bot..

 

detta har da ingen ting og si. da du har fått en fartsbot og har betalt for denne, så skal den saken være ute av værden. jeg hadde da hørt med en advokat, for dette har dem da ikke retslig krav på. dem kan ikke straffe deg for en sak 2 ganger. har du vært i rettsak.? siden du har fått en dom.? ikke godta dette, jeg hadde gått rett til en advokat og spurt. for da får du han til og sende med et brev, for du kan skrive hvorfor du ikke godtar den straffen du har fått utsendt. og der lar du da den advokaten svare;) skrive at du godtar dine 3 mnd, for dem har du jo "sonet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta har da ingen ting og si. da du har fått en fartsbot og har betalt for denne, så skal den saken være ute av værden. jeg hadde da hørt med en advokat, for dette har dem da ikke retslig krav på. dem kan ikke straffe deg for en sak 2 ganger. har du vært i rettsak.? siden du har fått en dom.? ikke godta dette, jeg hadde gått rett til en advokat og spurt. for da får du han til og sende med et brev, for du kan skrive hvorfor du ikke godtar den straffen du har fått utsendt. og der lar du da den advokaten svare;) skrive at du godtar dine 3 mnd, for dem har du jo "sonet"

 

ja, kanskje jeg burde det. men det har ikke vert rettsak, når jeg sa dom var det bare en måte å si det på..

men ja, fri rettshjelp.. hvordan funker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, jeg fikk en fartsbot i vår og en prikk. og i forelegget stod det pga av at jeg hadde en prikk ble det 3 mnd ekstra. har hatt lappen i 4 år før det uten en eneste bot.

Jeg har en vennine som mista lappen i et år, sendte inn en klage og fikk et halvt år. er ikke helt sikker på hvordan den saken egentlig var da..

 

1. hu er jente.. og om juristen var mann... kanskje det ble en mildere tone sånn.. -.^

2. hu hadde egentlig ikke gjort noe feil, men politiet vil ikke innrømme flause og kutta med et halvt år.

 

Jeg har da en kompis som kjørte for fort for ca. 8 mnd siden nå, han mista lappen, men fikk den faktisk tilbake etter sperretiden (6mnd) uten å kjøre opp på ny (han var enda i prøveperioden), og da var det noe bedritent juristen hadde gjort (juristen var k v i n n e l i g) og de kunne ikke gjøre noe anna enn å gi han lappen tilbake.. så flauser skjer i politiverdenen.

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kanskje jeg burde det. men det har ikke vert rettsak, når jeg sa dom var det bare en måte å si det på..

men ja, fri rettshjelp.. hvordan funker det?

 

søk på nettet skriv da enten en mail til en advokat eller ring, og hør hvordan han vill gått fram i den saken. de prikkene du har har absolut ingen ting og så. det er ikke lov i norge og bli dobbelt straffet for noe, heter det så fint.

vist ikke kan du prøve og ringe til en jurist, og høre hva han har og si med denne saken, men jeg hadde gått advokat veien, og få han til og sende med et brev der du ikke samtykker denne lengden på inndragelsen på førerkortet. skal se om jeg finner noe på nettet for deg;)

 

 

http://www.rettshjelp.no/

 

må gjerne fortelle meg hvordan dette utvikler seg senere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår