haugibua Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 jeg får ikke skikkelig varme i fra varmeapparatet, termostaten er nylig byttet. temp. måleren stopper også helt i bunnen, går bare opp et par mm etter en stund. og kjølevifta virker som den skal, sviver ikke konstant. noen som kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 kanskje varmeapparatregisteret er tett,angående tempmåleren er det nok multitemp sensoren som må byttes Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 akkurat dette problemet har jeg og nå :confused: tempen på motoren går dit, men ikke lengre, så lenge man kjører med bilen. (dette er tatt etter 45min kjøring, by, e18 og landevei) http://home.hit.no/~050945/Bilforumet/DSC00006.JPG nå må jeg kjøre ei mil før det blir varmt skikkelig varmt i bilen, før var det nok med 1 km =( Fikk tempen opp i 82 grader, når bilen hadde stått stille i gården ei stønn, mens fattern jakta på villkatter.. ;) så hvordan fikser man dette varmeapparatregisteret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Tar det ut å bytter det, ligger langt inne i dasjbordet:p Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 jeg syns haugibua kan gjøre det først, så kan jeg få vite hvordan det hele gikk og om dette var feilen :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plimp Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Sliter også med å få motortemperaturen opp. Har byttet termostat uten å lykkes med det. Tempsensor fungerer fin. Siter Ny bil: Chevrolet Suburban 6,2d 87mod *Audi A6 2,5 TDI Quattro 96mod (c4) *solgt* *Audi 80 1,8E 87mod (SPIKER:( ) *Audi 80 1,8S 88mod (spiker) *Daihatsu Charade 1L 88mod (spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugibua Skrevet Februar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 akkurat dette problemet har jeg og nå :confused:tempen på motoren går dit, men ikke lengre, så lenge man kjører med bilen. (dette er tatt etter 45min kjøring, by, e18 og landevei) http://home.hit.no/~050945/Bilforumet/DSC00006.JPG nå må jeg kjøre ei mil før det blir varmt skikkelig varmt i bilen, før var det nok med 1 km =( Fikk tempen opp i 82 grader, når bilen hadde stått stille i gården ei stønn, mens fattern jakta på villkatter.. ;) så hvordan fikser man dette varmeapparatregisteret? min måler går ikke så langt opp, stopper mellom første og andre strek er forresten en 93 mod. 2.0E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Februar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2007 dårlig sirkulasjon? Er motoren varm? Er slangene varme? Er slangene inn og ut fra varmeapparatregisteret varm?? om en side er varm, andre lunken er det nok delvis tett. Så kan man skylde gjennom med f.eks oppvaskmiddel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugibua Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 dårlig sirkulasjon? Er motoren varm? Er slangene varme? Er slangene inn og ut fra varmeapparatregisteret varm?? om en side er varm, andre lunken er det nok delvis tett. Så kan man skylde gjennom med f.eks oppvaskmiddel. motoren er varm ja.. kjølevifta fungerer normalt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugibua Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 motoren er varm ja.. kjølevifta fungerer normalt. den ene slangen er betydelig kaldere enn den andre ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magggi Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 sliter med at den måleren virker når den vill motoren og viften er i orden. hva kan være feilen? ledninger, sensorer, eller bare den måleren som sitter i dasjbordet?? Siter VW Golf 1 Cab 1982 (solgt) Volvo v40 2002 (solgt) Audi 80 cab 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amh_hau Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Har nøyaktig samme problem som Gold og Haugibua. Temp.måler kommer normalt ikke over 70 grader, og lufta fra varmeapparatet blir aldri mer enn lunken. Det rare er at selv om jeg tetter foran radiatoren, slik at tempearaturen etterhvert faktisk kommer opp over 80 grader, og kjøleviftene begynne å gå, så er det fremdeles bare dårlig lunk i kupelufta. Har skiftet termostat uten at det nyttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goLd^- Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 har finni en enkel og billig løsning. full polardrakt. kan gjerne kombineres med hundespann så fort snøen kommer =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haugibua Skrevet November 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 jeg fikk endelig ordem på temeratur måleren:) bytta temeratur giveren(420 kr på audi) men har fortsatt ikke varmere luft fra varmeapperatet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hodmaster Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Hei! Jeg har et annet problem med varmeapparatet mitt, kanskje noen av dere har noen forklaring på fenomenet? I den siste tiden har varmeapparatet mitt hatt problemer med å starte, har måttet donke/slå litt i hanskerommet for at vifta skulle få strøm virker det til. Har noen peiling om det er noen koblinger inni bak/over hanskerommet som går til styringen av vifta? Det er lys på bryterne , men vifta har tatt kvelden. Noen som har noen ideer om hvor jeg skal byen å lete? Mvh Audi 80 1,9TDI eier:driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg