slitenvolvo Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Hei Trenger litt hjelp med å finne ut av hva som er hva på b230fk ledningsnettet. Nettet er plukket ut av en 96mod 940 og skal være lh2.4 etter det jeg kan se. Beklager foresten manglende fokus på noen av bildene. Virker som om kamera viste mer interesse for stuegulvet mitt, enn det gjorde for volvodeler :) Nettet er delt i tre separate deler som jeg tror skal kobles sammen, så jeg tar hver del for seg selv. Ledningsnett del 1, har to kontakter grønn/blå på innsiden av torpedoveggen, og to kontakter på yttersiden jeg ikke skjønner noe av. Ellers er bensin hjernen og LMM koblet til nettet. Oversikt del1: Mysterium 1.1: Hva er dette? LØST: tilkobling til kontakt på motor Mysterium 1.2: Hvor skal disse kobles? Bensinhjerne: Denne er til lh2.4, stemmer? Oversikt del 2: Her er det koblet tenningshjerne og tenningsmodul. Mysterium 2.1: Hva er dette fornoe? Skal stå i motorrommet. Svarte kontakten passer forøvring på den svarte kontakten fra "mysterium 1.1". LØST: tilkobling til kontakt på motor Mysterium 2.2: Hva er dette? Skal være bak torpedoveggen, koblet like ved tennings-hjernen, men hjernen jeg har passer ikke på pluggen. LØST: abs-hjerne, takk maxis Mysterium 2.3: Virker for meg som om "mysterium 1.2" skal plugges inn her. Stemmer det? Hva går de forskjellige pluggene til? Oversikt del3: Til slutt er det den enkle saken her. Virker som om mesteparten av den skal sitte inne i bilen men bare en liten plugg og to kabelsko som skal stikke ut. Skal denne også plugges inn på "mysterium 2.3"? Nærbilde av pluggen: Fikk dette releet med motoren. Er dette bensinreleet/systemreleet? LØST: bensinrelee, takk maxis Og til slutt skal pluggene kobles slik? Og hva går den røde pluggen til? \ LØST: nei, det skal de ikke. Skal originalt innom ledningsnettet inne i bilen med sikringsbokser osv, men skal se om ikke jeg kan lage meg koblig mellom disse selv. Jeg har også fått med sikringsboksen og alt av kabler under dashen til 940. Hva vil være enklest for meg å koble opp, hvis jeg skal sette det inn i en 85mod 740. 1: Bytte ut alt av ledninger, inkl sikringsboks og koble opp mot eksisterende dash + varmeapparat + turbo speedo fra 740. 2: Koble kun opp lednigsnettet til motoren opp mot det originale nettet i bilen, og droppe alt som ikke hører til motoren på 940 nettet. 3: Kvitte meg med 940 nettet, og skaffe lh2.4 nett fra 240/b230f, lodde på formotstander og koble det opp mot 740 nettet. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Ledningsnettet skal være i 3 deler ja. Motornettet i en del. Ledningsnettet på høyre side Ledningnettet på vesntre side. Bare å finn de kontaktene som passer overens ifra motornettet og resten. Den ene store kontakten du har til overs er til abs hjernen... Det hvite releet er bensin/systemreleet ja. Bare å klipp bort ca 3km med kabel:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Takk for svar maxis. Lurer nå mest på hva den siste røde pluggen på ledningsnettet er til. Noen som har peil? Eventuelt noen som har koblingskjema? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 hehe.. du kan berre begynne å klippe. til slutt sitter du igjen med 4 bereposer med kabel, en du skal bruke og tre du kan kaste ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Tror jeg skal koble ting opp *før* jeg begynner å klippe. Har bare 20kg ledninger å kose meg med... GØY Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 hehe gjord dette en gang for en kompis. det var en B230F motor som skulle skilles ut fra en 91mod. 740. Du trenger koblingsskjema, mulitmeter med pipefunksjon(?) tålmodighet og så må du jobbe systematisk. Når du har alt til motornettet så er det jo bare å huske hva som var til motoren og hva som var til bilen. Så klipper du bort alt som hører til bilen. Når du har gjort det sitter du fortsatt igjen med mye rot så da må du begynne å fjerne unødvendige kontakter, tilpasse kabellengder osv. dette er jævla mye jobb ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 hehe gjord dette en gang for en kompis. det var en B230F motor som skulle skilles ut fra en 91mod. 740. Du trenger koblingsskjema, mulitmeter med pipefunksjon(?) tålmodighet og så må du jobbe systematisk. Når du har alt til motornettet så er det jo bare å huske hva som var til motoren og hva som var til bilen. Så klipper du bort alt som hører til bilen. Når du har gjort det sitter du fortsatt igjen med mye rot så da må du begynne å fjerne unødvendige kontakter, tilpasse kabellengder osv. dette er jævla mye jobb ;) Må ikkje skremma han alt for masse no då:p hehe Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Jobb har da heller aldri skremt meg :) Hva er det egentlig som skal kobles til motornettet, foruten hjernene og sensorene på motoren? Strøm, bensinrele, tenning, speedo(?). Noe mer? Har jeg foresten koblet sammen ledningsnett-delene riktig? Virket som den eneste fornuftige måten å koble dem på, men jeg har tatt feil før... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Må ikkje skremma han alt for masse no då:p hehe nei, men om han tror det er lite jobb blir han skuffa. tror han det er jævla mye jobb blir han i verste fall positivt ovverasket ;) Jobb har da heller aldri skremt meg :) Hva er det egentlig som skal kobles til motornettet, foruten hjernene og sensorene på motoren? Strøm, bensinrele, tenning, speedo(?). Noe mer? Har jeg foresten koblet sammen ledningsnett-delene riktig? Virket som den eneste fornuftige måten å koble dem på, men jeg har tatt feil før... Kan ikke fortelle deg mye om ledningsnettet ditt da det ikke ligna på noe jeg har sett før. Men, eneste utvei er å klippe. Skaffer du et F-ledningsnett fra 740 så får du jo akkurat same dritten som du har bare uten motstander ;) Den store blå kontakten med 5 mindre (grønn, blå, gul, rød, hvit) stammer jo fra buss. er ihvertfall sånne på bussene til volvo.. :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 nDen store blå kontakten med 5 mindre (grønn, blå, gul, rød, hvit) stammer jo fra buss. er ihvertfall sånne på bussene til volvo.. :p Det er egentlig bare en boks som holder kontaktene. Skal se å få rotet fram en windows maskin, så jeg kan få inn vadis. Så håper jeg på at mysteriet løser seg :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.