lemming Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Hei. Skal til å bytte skiver/klosser foran på min mondeo i løpet av helga. Har ikke kikket etter hva jeg trenger, så lurer på om noen her har gjort dette før, og vet om man trenger noe spesielt av redskap, torx, umrako etc.? Om noen har erfaringer/råd ellers, del dem gjerne=) Siter Ønsker å kjøpe lyegrått Mondeo II - førersete. Se "ønskes kjøpt" her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jansteinar Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Du trenger ingen spesial verktøy så vidt eg vet. Har bytta på min en gang for lengesiden. Var fort gjort :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lemming Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 godt å høre at noe er fort gjort. Å bytte oljefilter på denna bilen er derimot ikke fort gjort, har jeg erfart... Siter Ønsker å kjøpe lyegrått Mondeo II - førersete. Se "ønskes kjøpt" her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondie Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Kjøp Haynes manualen til mondeoen. Eg fulgte den da eg bytta skiver og klosser på gamlebilen min. Husk at du treng ein unbrakonøkkel på 7 mm. Biltema har begge deler. Siter MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt 2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racemaster Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 jeg sliter med å få løs bremse skiva forand på min mk1 mondeo. skiva er løs men får ikke dratt den ut, hvis dere skjønner hva jeg mener? Siter Bardalen Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Racemaster: Bare slå på skiva til den løsner, måtte en gang slå med hammer på skiva, den knakk, men gikk av til slutt. Den sitter løst. Lemming: Oljefilter på Mondeo mk1-mk2 er jo helt klart kjempelett å bytte! Ta av høyre framhjul og skru av et plastdeksel så du kommer inn til motoren, deretter er det bare å vri av filteret med hånden, i noen tilfeller må du ha sånn sak som man tar rundt filteret og drar av. Jeg bytter regelmessig, så trenger bare ta av filteret med hånden. Klosser og skiver er forholdvis lett å bytte, men kaliperen kan sitte no innigranskævven hardt, lønner seg med muttertrekker om man har det.. Ellers kan man stå og banne en del :P Husk å bruk vannpumpetang for å dytte inn stempelet i kaliperen når du bytter klossene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Hei.Skal til å bytte skiver/klosser foran på min mondeo i løpet av helga. Har ikke kikket etter hva jeg trenger, så lurer på om noen her har gjort dette før, og vet om man trenger noe spesielt av redskap, torx, umrako etc.? Om noen har erfaringer/råd ellers, del dem gjerne=) Årsmodell er det snakk om? jeg sliter med å få løs bremse skiva forand på min mk1 mondeo. skiva er løs men får ikke dratt den ut, hvis dere skjønner hva jeg mener? Enten er den kun rustet fast, eller så er det slike "klips" på boltne som holder den på plass, er slike tynne blekk klips på en måte. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racemaster Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 skiva er løs men får ikke dratt ut... ser ut som at det er en stor kant som er i veien på skiva. tenkte jeg skulle prøve med vinkel sliper og dele skiva i to i morra:tannløs: . Har tatt ut kalipteren for å prøve å få løs skiva. Siter Bardalen Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Årsmodell er det snakk om? Enten er den kun rustet fast, eller så er det slike "klips" på boltne som holder den på plass, er slike tynne blekk klips på en måte. Den var bare helt nedslitt. fikk neglen min mellom skiva, sier vel sitt.. Sikkert derfor den satt litt godt :P men fikk den av med masse hamring da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg