Gå til innhold

Bagasjeromsprosjekt i Volvo 240

Ranger emnet


Hallaballa

Anbefalte innlegg

Hei..

Begynte for ei stund sia å bygge anlegg baki min 240. Har blitt ganske fornøyd så langt og gleder meg til å bli ferdig:soldiersf

 

Det jeg har av anlegg i bilen er:

 

VDO cd-spiller

en Blitz Audio 5,25" på 180w i hver dør forran

to Blitz Audio 6x9" på 400w i hattehylla

to Pioneer 8" på 250w i hattehylla

en "carstyle of norway" 12" firkanta basser på 600w

to "carstyle of norway" forsterkere (veit ikke watt)

 

Som du ser har jeg ikke lagt så mye penger i detta, men jeg synes det låter bra nok.. jeg liker bedre fin basslyd enn sånn buldre bass:thumb og det har jeg fått

 

her er bilder av prosjektet så langt. Håper dere liker det.. For bedre blir det:volvopower:

 

 

DSC00961.jpg

DSC00962.jpg

DSC00967.jpg

DSC00970.jpg

DSC00974.jpg

DSC00975.jpg

DSC00976.jpg

DSC00978.jpg

DSC00981.jpg

DSC00982.jpg

DSC00985.jpg

DSC00987.jpg

DSC00989.jpg

DSC00991.jpg

DSC01000.jpg

DSC01002.jpg

DSC01003.jpg

DSC01005.jpg

DSC01006.jpg

DSC01130.jpg

DSC01131.jpg

DSC01118.jpg

DSC01133.jpg

DSC01137.jpg

DSC01138.jpg

DSC01139.jpg

DSC01159.jpg

DSC01160.jpg

DSC01161.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ta dette på PM så bare si ifra :)

 

Jeg lurer litt på kassa di... Har samme basser og samme bil serru! ;)

Så... hvor mange liter er kassa di på? Har du ikke porter, men fortsatt såpass stor kasse? (syntes den så litt stor ut, ettersom portet kasse skal ha ca 60 litere til den basseren...)

Og sist men ikke minst: Hvordan spiller det?

Får du noe bass inn i bilen eller bare rister alt som er?

 

Til bygget så må jeg si meg imprignert! ;) MEN: som før sagt så burde du definitivt bytte ut ledningene fra split-blok til forsterkere! Husk at ledninger innenfor bilstereo burde være "så tykke som mulig" ;) aldri negativt.

Litt plass mellom forsterkerne hadde sikkert ikke vært dumt, men det funker nok helt fint :) Bare pass på at det ikke blir varmt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ta dette på PM så bare si ifra :)

 

Jeg lurer litt på kassa di... Har samme basser og samme bil serru! ;)

Så... hvor mange liter er kassa di på? Har du ikke porter, men fortsatt såpass stor kasse? (syntes den så litt stor ut, ettersom portet kasse skal ha ca 60 litere til den basseren...)

Og sist men ikke minst: Hvordan spiller det?

Får du noe bass inn i bilen eller bare rister alt som er?

 

Til bygget så må jeg si meg imprignert! ;) MEN: som før sagt så burde du definitivt bytte ut ledningene fra split-blok til forsterkere! Husk at ledninger innenfor bilstereo burde være "så tykke som mulig" ;) aldri negativt.

Litt plass mellom forsterkerne hadde sikkert ikke vært dumt, men det funker nok helt fint :) Bare pass på at det ikke blir varmt :)

 

DSC00982-1.jpg

Jeg veit ikke volumet på kassa..har ikke peil på hvordan det regnes ut.hehe

Her er ihvertfall målene:race har ikke porter, blir finere lyd dagrinchy Jeg viste ikke hvor mange liter denne basseren skulle ha, så jeg improviserte..hehe

Men lyden ble forbausende bra til bare å være en basser! Må ha armlene nede da..menmen..og ingenting som rister..:sombrero:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette.

 

Jeg vil tro kassen er noe stor for å være lukket, men er det bra lyd som du sier da er ikke dette noe problem. Det pleier å stå hvilket volum subben bør ha i ''bruker manualen''

 

Det varier veldig om folk synes lukket eller åpen kasse er finest lyd i, jeg selv liker best lukket, men det er ikke noe fasit svar på dette vil jeg tro.

 

Men uansett, litt OT her nå, men ja, bra prosjekt, som nevnt tidligere.

 

-Arne

90' Ford Sierra 2wd DOHC-T

05 Jumpy

X-Diverse

***Ford***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår