Gå til innhold

Bremsing

Ranger emnet


biohazard

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er en ny kar som har har kjøpt seg rulle her i hooden nå, så når jeg har fått i sprutet og har mer å få på papiret, skal jeg kjøre både der og på ålgård..

 

men det er noe klus med motoren til sindre, tore. ikke missforstå meg, for all del! me det med kammen. jeg tror deg når du sier den er stempla med "T", men det motsiger jo absolut alt som samtlige sier, tilogmed den 940'n jeg prøvde å bilforum med helt vanilla fk motor merka jeg tydelig at når jeg passerte 4000slakka det kraftig av.

 

skjønner meg ikke på det jeg hvertfall, men at han har satt sammen motoren med gode hender er det hvertall ingen tvil om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

780'en @ 0.3 bar, vx3 kam, k&n filter, 3" downpipe, 2.5" simmonspotte i enden, katalysator, just. btr., totalrenovert motor: 145hk.

 

Husker ikke NM, men 145hk går som en bøtte drit!

Kjørte den en stund på 0.6, men tok aldri måling.. Regner med den hadde vel ca. 180hk.

 

780 med 145hk går ca. likt som en 240 med b230a (116hk).

Som sagt husker jeg ikke NM fra kurven og 780 har aw71 også, mot 240'ens m47. Når 780'en derimot nærmer seg 200hk er det en annen historie.

 

Original turbo, b230et sprut på b230ft (nyere typen ft med underspyling)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsepapir på bakhjul (x1,2 for motor) for Viking Ecomax og originalturbo uten trykkregulering (fritt ladetrykk, max ca 1,4 bar). Nm-tallet er litt optimistisk. Effekten synker for hver måling pga. temperaturøkning. Ved 0,8 bar henter man ut ca 180 hk. (som Radial skriver):magic:

 

fxp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du sier uten trykkregulering, da mener du full pull da? altså "forsegla" wg..?

 

dab, 200hk går fremdeles som en bøtte dritt i en så stor bil! regner med den ikke er noe særlig lettere enn 740..?

 

Den veier vel ca 1600kg med fører..

Er rett og slett helt jævlig å kjøre ut av kryss med 145hk i en så tung bil, livsfarlig!!

 

Med ca 180hk går den jo "greit".. Draget er jo ialleflal greit.

Men 780en trenger ny turbo da, så den kan få ladet mer.

 

må koble til A/F måleren min også, så jeg får kontrollert bensinmengde også

 

edit: 1600 var med v6, r4 veier vel en del mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en ny kar som har har kjøpt seg rulle her i hooden nå, så når jeg har fått i sprutet og har mer å få på papiret, skal jeg kjøre både der og på ålgård..

 

men det er noe klus med motoren til sindre, tore. ikke missforstå meg, for all del! me det med kammen. jeg tror deg når du sier den er stempla med "T", men det motsiger jo absolut alt som samtlige sier, tilogmed den 940'n jeg prøvde å bilforum med helt vanilla fk motor merka jeg tydelig at når jeg passerte 4000slakka det kraftig av.

 

skjønner meg ikke på det jeg hvertfall, men at han har satt sammen motoren med gode hender er det hvertall ingen tvil om:)

 

Er nok ikke en mandagsmotor kan du si, men ser du på bremsepapiret som Turboperformance la ut over her, er ikke effekten langt unna det som Sindre bremsa. Forskjellen ligger i at kurvene både for både hk og nm stiger litt tidligere og holder seg endel bedre mot 6000. Full pupp fra 2500 til 4500/5000 med andre ord.

 

Hvem er det som har fått seg rulle forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Mye bra & dårlig... Tenkte på å gjøre litt mer jeg, enkelt og greit.

Vikingchip, bytte til A-kam, Diger Alu-cooler og T3 turbo @1,3bar eller hva som er forsvarlig... K&N-Filter, 3" hele veien med kun 1 Potte, max... Skulle blitt interessant.., da dette er ting som ikke koster mye penger... Noen som kunne tippe hva slags effekt man kan lande på da?? ;)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har B230FT med viking chip, kn filter og 3"JT me en potte, ellers standard. Lader max 1 bar, men ganske seint. Har 0,5 bar på 3500rpm. Får jeg mer trykk tidligere med en trykk klokke med høyere grunntrykk?

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har B230FT med viking chip, kn filter og 3"JT me en potte, ellers standard. Lader max 1 bar, men ganske seint. Har 0,5 bar på 3500rpm. Får jeg mer trykk tidligere med en trykk klokke med høyere grunntrykk?

 

Den turboen der skal jo begynne å lade allerde ved 1750omdreininger. Her ere no jalla. du har vel sånn jalla-pys-ventil eller no du..??

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har B230FT med viking chip, kn filter og 3"JT me en potte, ellers standard. Lader max 1 bar, men ganske seint. Har 0,5 bar på 3500rpm. Får jeg mer trykk tidligere med en trykk klokke med høyere grunntrykk?

 

veldig vanlig at wg-aktuatoren går til helvete etterhvert som tiden går. bytt til NY wg-aktuator fra feks BSR, som er på 0,8bar, så ordner det seg helt garantert :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verken jalla pys dritt eller gammel WG. Turbo å WG er kjørt ca 20000km.. Men får vel kjøpe ny WG da..

 

hmm...da må du ha verden største sprekk i eksosmanifolden din hvertfal :)

 

Kan jo hende det er lekkasje i innsugs-anlegget da...ved feks ic, glemte blanknger, etz... da sliter turboen med å bygge trykk på lave turtall.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. visst jeg har verdens største sprekk burde den være lett synlig.. Har lett etter sprekk/lekkasje før, men får ta å leite litt til. Koster jo ingenting det.. :)

´94 945: B230FT SOLGT

´95 850 : B5252S- SOLGT

´86 240 : B230A- SOLGT

´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen

´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår