Gå til innhold

Separat frontpanel

Ranger emnet


tutigard

Anbefalte innlegg

Har nå startet planleggingen av min nye bil/anlegg. Det blir mest trolig en impreza gt. Uansett, jeg har tenkt en del på å dele spilleren, ha frontpanelet i for eks, rattet, og spilleren i hanskerommet. (tenkte event å bruke et ratt fra en annen modell, uten airbag) Noen som har prøvd noe slik? Noen erfaringer med å dele spilleren? Jeg ser for meg at det hadde vært stilig med en slik i rattet: http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1701

 

Har uansett mest lyst på pioneer eller alpine spiller.

 

Et annet alternativ er jo å bygge inn en liten skjerm i rattet, kansje med trykkskjerm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en her på forumet som har gjort det mener jeg.. Han hadde et audi a4 avant prosjekt her.. Men å putte det i rattet blir en stor utfordring, hvor skal du legge ledningene? Men alt er mulig..

 

Men det hadde vært sykt rått om du hadde fått det til!!! :)

 

Men skjerm i rattet er vel litt bortkastet vell?? (min mening)

1. Det er bare du som ser det.

2. Du kan ikke sitte å se på rattet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med å monterte en 3,5"skjerm i rattet på en bmw for en stund siden, det var ikke så veldig vanskelig, og ledningene var ikke noe problem. Men en skjerm har jo ganske enkelt en kabel du kobler i, det har iallefall ikke frontpanelet mitt:P Så det jeg egentlig lurer på er om noen har prøvd det, går det fint å bare skaffe en flat-kabel med nokk ledere (Eller flere vanlige ledninger..) , og lodde på?

 

Ble veldig sugen på denne løsningen etter jeg så den skjermen! Det var drit fett!

 

Men jeg må selvsagt si meg enig med Audi-freek også, det er egetnlig ikke så mye vits i det, men det noe ikke alle andre har (Og det er minst like viktig!!). Jeg kommer nokk ikke til å sitte å se på den uansett, ser du på spilleren din hele tiden? :P Skal ha en 7" skjerm fremme i bilen, til å se film osv uansett.

 

Men skrik ut vist noen hører om/ser noen som har prøvd dette med å dele spilleren, er veldig nyskjerrig på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med å monterte en 3,5"skjerm i rattet på en bmw for en stund siden, det var ikke så veldig vanskelig, og ledningene var ikke noe problem. Men en skjerm har jo ganske enkelt en kabel du kobler i, det har iallefall ikke frontpanelet mitt:P Så det jeg egentlig lurer på er om noen har prøvd det, går det fint å bare skaffe en flat-kabel med nokk ledere (Eller flere vanlige ledninger..) , og lodde på?

 

Ble veldig sugen på denne løsningen etter jeg så den skjermen! Det var drit fett!

 

Men jeg må selvsagt si meg enig med Audi-freek også, det er egetnlig ikke så mye vits i det, men det noe ikke alle andre har (Og det er minst like viktig!!). Jeg kommer nokk ikke til å sitte å se på den uansett, ser du på spilleren din hele tiden? :P Skal ha en 7" skjerm fremme i bilen, til å se film osv uansett.

 

Men skrik ut vist noen hører om/ser noen som har prøvd dette med å dele spilleren, er veldig nyskjerrig på dette.

Dette er gjordt flere ganger i landet. Det som jeg ser som et problem er å få 15-20 kabler inn i rattet. Rattet skal jo snurres noen ganger rundt i løpet av tiden du skal ha bilen, og jeg mistenker at du vil få trøtthetsbrudd i ledningene i løpet av en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er gjordt flere ganger i landet. Det som jeg ser som et problem er å få 15-20 kabler inn i rattet. Rattet skal jo snurres noen ganger rundt i løpet av tiden du skal ha bilen, og jeg mistenker at du vil få trøtthetsbrudd i ledningene i løpet av en tid.

 

Jeg ordna ett ratt på bilen til x'en ved bare å gi for mye ledning i midten av rattet (nytt, uoriginat ratt med dritt adapter) for å få tuten til å funke..

Det funka i kanskje to-tre dager før bilen tuta KONSTANT! ;D

Kan ikke akkurat si att dama var spesielt fornøyd når a ringte fra statoil og lurte på hva i helvette hun skulle gjøre for å få stoppa den! hehe..

 

Må nok ordne noe form for "trådløs overføring" skal du få til noe sånt..

Og det skal jeg like å se bli gjort med 15-20 ledinger :/

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipen f.eks har splittet spiller og front! Kan jo høre med han! :) (Pipen her på forumet altså)

Men altså... Til det dere ser på som et problem med alle ledningene i rattet... Jeg vil faktisk tro dette skal gå helt fint.

Det eneste jeg trur du burde gjøre er å legge litt godt med ledning inni rattstammen så den har litt å gå på! Den vil jo alltid blir vridd tilbake igjen, uansett...

Mitt synspunkt i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Nå ble jeg veldig usikker her, tråløs overføring, ikke noe for meg ihvertfall!

 

Men hvordan gjør de det på biler med 30knapper på orginalrattet da? Bmw kan jo styre hele musikkmølja på rattet, mange andre også.

 

Tror dere ikke at vist jeg bruker rett type ledning, en myk en, og legger den helt riktig, at dette vil gå fint? Håper på flere svar, gjerne fra noen som har prøvd det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Nå ble jeg veldig usikker her, tråløs overføring, ikke noe for meg ihvertfall!

 

Men hvordan gjør de det på biler med 30knapper på orginalrattet da? Bmw kan jo styre hele musikkmølja på rattet, mange andre også.

 

Tror dere ikke at vist jeg bruker rett type ledning, en myk en, og legger den helt riktig, at dette vil gå fint? Håper på flere svar, gjerne fra noen som har prøvd det også.

 

I BMW så går det ledere i en spiral med en diameter på ca 10 cm. Der går også kabelene til Air-Bagen. På disse bilene med denne hender det også at det blir brudd i lederene. RIng meg gjerne hvis dere ikke skjønte denne forklaringen. 90139894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I BMW så går det ledere i en spiral med en diameter på ca 10 cm. Der går også kabelene til Air-Bagen. På disse bilene med denne hender det også at det blir brudd i lederene. RIng meg gjerne hvis dere ikke skjønte denne forklaringen. 90139894

 

Hjertelig takk, godt mulig jeg ringer deg vist jeg lurer på noe etthvert! (gjør jeg garantert!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipen f.eks har splittet spiller og front! Kan jo høre med han! :) (Pipen her på forumet altså)

Men altså... Til det dere ser på som et problem med alle ledningene i rattet... Jeg vil faktisk tro dette skal gå helt fint.

Det eneste jeg trur du burde gjøre er å legge litt godt med ledning inni rattstammen så den har litt å gå på! Den vil jo alltid blir vridd tilbake igjen, uansett...

Mitt synspunkt i allefall :)

 

Tro meg.. det blir brudd!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som kjetil nevner så er dette gjørt mange ganger før... :) men hvilken modell tenkte du på å få gjørt det? enkelte modeller/merker er lettere enn andre...:titties:

 

Det blir nok brudd i overføringen før eller siden men det mest avgjørende er kvaliteten på kablene og måtten den avlastes på... ;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som kjetil nevner så er dette gjørt mange ganger før... :) men hvilken modell tenkte du på å få gjørt det? enkelte modeller/merker er lettere enn andre...:titties:

 

Det blir nok brudd i overføringen før eller siden men det mest avgjørende er kvaliteten på kablene og måtten den avlastes på... ;)

 

Mest trolig blir det en impreza gt, 97 modell, kansje 98, men det spiller ingen rolle, er litt usikker på hvilket ratt jeg skal velge, det er jo ikke så mange ratt som er store nokk til fronten. Så det er mulig jeg velger en slik 3,5"tommer eller noe, bare på gøy:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) jeg tenkte mest på hvilken spiller du hadde tenkt å bruke ;) ellers er jo self vanskelig å integrere i rattet pga selve betjenings panel har jo litt størrelse... men, men... ang airbag kan du vel ikke bare fjerne den, du må høre med "trangsynet" om regler/lover eller hva måtte det være og som du sikker har hørt før er ikke biltilsynet noe enkle greier... :confused:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) jeg tenkte mest på hvilken spiller du hadde tenkt å bruke ;) ellers er jo self vanskelig å integrere i rattet pga selve betjenings panel har jo litt størrelse... men, men... ang airbag kan du vel ikke bare fjerne den, du må høre med "trangsynet" om regler/lover eller hva måtte det være og som du sikker har hørt før er ikke biltilsynet noe enkle greier... :confused:

 

Åkei, trodde du mente bilmodell, siden det finns en uten og en med airbag (Tror jeg..). Vet ikke helt hvilken spiller det blir, mulig jeg bruker en pioneer 9800.

 

Jeg har drevet en del med ombygging/kjøp/salg av motorsykkler, så jeg kan VIRKELIG bekrefte at BT er en helt skrudd, trangsynt, inkompitent, idiotisk, vanskelig....osv osv.. :ex_machin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår