TG opel Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Jeg lurte på om jeg har skjønt dette riktig: Jeg kan kjøpe meg en 1995 BMW 520i her i Norge. Også kjøper jeg en M5 i Tyskland og setter "alt" over på 520i'n. motor, gir, drivverk, bremser, interiør, eksteriør ...osv... Da koster det ingenting bortsett fra en avgift for å endre vognkort?? Det kan jo faktisk være masse penger å tjene hvis man vil hvis det er sånn. da kan jeg kjøpe meg en 520i som motoren er havarert i (si jeg betaler 20 000) også setter jeg over alt fra en M5 som man får for 5 000 euro i tyskland. og vips så har jeg en M5 for under 80 000 kr (ikke bry dere om tallene jeg setter opp... dette er et eksempel) + en del skruing. Dette må jo være en drøm for en som liker å skru og som har en skikkelig plass å skru.. Hvis det er noen som har noen innvendinger mot det jeg har skrevet her så si det. hadde vært gøy å prøvd et slik prosekt en gang... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Og i tillegg selge det av 520i'n som er brukbart så sitter man med enda mindre netto utgifter?!.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 er fult mulig dette, må bare passe på og kjøpe en bmw( som du skal sette delene på) som kom til norge før 96 så du slipper de avgiftene. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Hvorfor ikke bare bytte chassienummerene ? Vet det er ulovlig, men sparer mye arbeid. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Hvorfor ikke bare bytte chassienummerene ? Vet det er ulovlig, men sparer mye arbeid. er vel ikke så enkelt og få det til og se helt org. ut, dessuten blir du tatt får du nok et helvete. Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Januar 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 kun fordi at je gidd itte å sitte inne for en bayer!! takk for at du sa det med at den må ha kommet til norge før 96. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Dette her vil nok bli ganske mye arbeid og du bør nesten få dette her godkjent og. Da må importøren av bmw samarbeide og gi deg papirer på hva som kreves for at den skal godkjennes med den motoren du har satt i bilen.. Dette blir nok ikke så enkelt som maange her tror. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gitarsan Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Det er jo en ombygning som er gjort mange ganger. men det er veldig viktig at du har alle papirene i orden, og at du forteller bt om planene dine før du begynner. Bt er relativt greie så lenge du involverer de ifra begynnelsen av. Prøv å få kontakt med noen som har gjort det før, og hør hva de måtte gjøre for å få bilen godkjent.... Siter "The only workout your getting is stretching the truth and jumping too conclusion" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Oki du, men tror nok det ikke er så lett som sakt.. Sånn dere skriver det så virker det så veldig veldig enkelt. Bare det og få godkjent turbo i en calibra c20xe (16 uten turbo) som jeg har litt erfaring med er ikke helt lett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 hva var problemet med å få godkjent en calibra med turbo da?? tror det er viktig som noen sier å prate med biltilsynet hele veien. men hvis jeg har bremser som tåler kreftene så er det ikke så vanskelig vel? det er vel det som er problemet for mange. at effekten økes mer enn de 15 % som kan gjøres også blir det ikke gjort noe mer med bremser, stabilitet og understel. da skjønner jeg at det er et problem. jeg tenkte jeg skulle prate med en jeg kjenner litt. han tok inn en bil og satte alt over til en norsk. og fikk det godkjent. men mulig han hadde trøbbel med det da. Takk for alle som skriver inn på denne tråden. alle tips og triks tas i mot med stor TAKK!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Altså for all lykke til med dette. Problemet med og bygge calibraen om er som sakt at karroseri og det i seg selv menes og ikke tåle de 54ekstra hestene du påløper det ( i følge biltilsynet) Der skal bremser fremme byttes til cali turbo bremser eller bedre, hoved sylinder byttes, dempere rundt om, og mye annet dritt og tull og tøv, OG bilen skal ha rundtom samme utslipp som bilen hadde orginalt uten turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 tenkte meg det var bremser og understell som var problemet. BILTRANGSYNET har noen meninger som vi ikke skal skjønne oss på. for hvis du skal få det igjennom så må det skiftes det du skriver + at den må godkjennes som calibra turbo. og der får jo jeg i utgangspunktet et problem mindre. for jeg skal ikke godkjenne bilen som 520 med m5 motor. jeg skal godkjenne som m5 og da flytter jeg over alt.. men da veit jeg at jeg må sjekke opp ting skikkelig før jeg starter. Takk for hjelpa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Sier seg selv at hvis du bygger om til en utgave som har større motor, så må du jo bytte om til bremsene og :).. Enkelt å greit å forstå det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Det skjønner vi, og det har vel aldri vært så mye diskutert siden det er snakk om det.. Men håper du får detta godkjent, men jeg bruker bare og være av den ærlige typen så folk ikke tror de får godkjent alt mulig:) En som trodde at han fikk godkjent sin polo 1.4 med skyline motor, r25.'' utgaven.. og alle disse dumpventil gutta bare ajjajaj det går jo det, bare og sette på moped bremser så går det greit.. Så gutten var i full gang med og finne motor, men jeg fikk han fra det når jeg klarte og bevise at det var ikke vits og prøve en gang :) Eksempel;) Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG opel Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Bra det er noen som er realister ja. sant det. Jeg prøver å være det jeg og. TAKK TAKK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.