KennethA Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Sliter med en sikring til kjørelyset bak og park forran. Begge på høyre side. Den går en dag eller to etter jeg har byttet den og veit ikke helt hvor jeg skal begynne å feilsøke. Men det er bare 10A da. Skulle jeg prøvd med en 15A og sett om det går? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Har du montert ekstralys med styring fra denne kretsen? kan være for stor belastning eller noe som ligger nesten til jord. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Ja, men det er 1000metere. Og styrestrømmen til releet er tatt fra fjernlyset på høyre side med strømtjuv. Nå har jeg ikke sjekka om fjernlyset også har gått da, men tror ikke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Er det nå plutselig at sikringa har bynt og gå eller har det vært vedvarende etter at ekstra lysene ble kobla på? I såfall med først nevnte så må du skjekke kretsen for da er det en ukontakt en eller annen plass ser du. Eller en gnissing av kabler. Bør ikke gå så veldig mye opp på sikringer da den er 10A for en grunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jhouge Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Kan jo sette in 15A og se om du får bilen til å brenne!! Som det ble sagt her, er det 10A for en grunn. Kretsen er neppe dimensjonert for mere strøm. Du kan jo prøve å koble vekk de ekstralysene som låner strøm fra kretsen. Strømtyv er forresten fy og fy.. Kjøp deg en loddebolt og litt krympestrømpe. Dersom dette ikke hjelper, må du lete etter mulig kortslutning i ledningsnettet. Jeg hadde en Omega, hvor selve kontakten på nær/fjern pære var smeltet, og lagde kortslutning. Det er mange steder feilen kan ligge. Ta deg god tid, og jobb systematisk. Good løkk.. Siter Jaman 2002 VW Sharan 1,9Tdi (mti) 1994 Plymouth Grand Voyager(Til salgs) N 59° 49' 53.47" E 10° 47' 16.47" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eklund Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Skaff deg elektro-cleaner, spray over tilkoblingene til baklysene.. samt inni pluggen.. Det dannes ofte irr baki der, å da oppstår det mye rart. Sikringen til vindusviskerne mine røk hele tiden... Etter at jeg spraya der bak så var plutseli alt i orden igjen..:) Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Januar 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Det gikk bæsj. Spraya kontakten til baklyset med elektrorens og bytta sikringen. Etter 5 min kjøring kom det sinnsykt med røyk ut av dashbordet. Sikringen hadde brent seg og mistenker at 12V boksen inni dashbordet har fått seg en karamell. Nå er det ingen baklys som funker. hehe. Noen som har en 100 delebil eller en 12V boks liggende? Sikringen til bremselysa ryker med en gang jeg rører bremsen. Sikringen til kjørelysa ryker med en gang jeg setter på lysa. Det gjør også sikringen til parklysa. Sikringen til belysning i dashbordet og til spylerdysa røyk dem og, men etter bytte så funker det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.