Aleksand3r Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Trenger man tüv for sportsdempere, eller er det bare fjærer man trenger tüv for? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Noen fjører har bare tuv hvis de er i bruk sammen med dempere med et spesielt nummer på. Men dette er nesten bare nå du skal senke mer en 40mm eller på eldre biler.. Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Så man trenger ikke tüv på sportsdempere? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Jo, men jeg mente at hvis du skal ha tuv på demperne må det også være på fjørene og de må samsvare med hverandre. Dvs. at det er nummermerket til å matche hverandre.. Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Skal kjøpe sportsdempere til bilen min men de er det ikke med tüv godkjenning(tror jeg), men fjærene (40mm) er det med tüv, men demperne og fjærene er ikke av samme merke. Får jeg det godkjent da? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest SieRRa-rollercam Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Det får du godkjent ja ! Ingen krav til tuv til vanelige dempere, kun senkesettet!Men overgår du 40mm senking så må du ha kortere dempere og der er di tuv merket. Men du hå huske å ta 4hjulskontroll og vise senkesettet på bil hos biltilsynet ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 skal du ha til opel vectra så er jo dem bygd på alt det samme som calibra, søs hadde en calibra og dem måtte ha tüv papirer. den var senket 40mm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 skal du ha til opel vectra så er jo dem bygd på alt det samme som calibra, søs hadde en calibra og dem måtte ha tüv papirer. den var senket 40mm på demperne eller fjærene? Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 det var på kun fjørene.. trur demperene var orginale.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Har aldri hørt at man må ha TüV på dempere - dette hverken på standard lengde på dempere eller kortere dempere. Biltilsynet krever kun godkjent fjærer - da i form av dokumentasjon som TüV meg bekjent. Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Januar 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Er du sikker? gidder ikke å bruke flere tusen på dempere jeg ikke kan bruke... Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest SieRRa-rollercam Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Kort sagt : Sitter fjærene fast etter du har montert di så holder det til godkjeningen ! Kravet er at fjærene skal sitte fast og ikke har mulighet til å bevege seg når bilen er oppe i luften og hjulene henger i løst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.