Glein88 Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 hey. vis noen kan svare på mitt spørsmål blir jeg glad. Jeg har et problem, kjører en bmw 325 turbo, problemet er at det ryker noe helt jævlig når jeg gir gass, og det er ikke jeg som har montert turbo1. + at det er montert turbo på orginal motor :S og det ryker svart røyk. takk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skyline_401 Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 hey. vis noen kan svare på mitt spørsmål blir jeg glad. Jeg har et problem, kjører en bmw 325 turbo, problemet er at det ryker noe helt jævlig når jeg gir gass, og det er ikke jeg som har montert turbo1. + at det er montert turbo på orginal motor :S og det ryker svart røyk. takk :D Toppakningeen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slipstream Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 kan høres ut som om det er noe olje i sylindra på gang... peila olja? Siter BMW CCN Member #7856 (-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic (x)90 Mercedes 230E (x)98 Honda NX125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Toppen din som er sliten eller no, standard BMW ting det :partyon: Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 SVART røyk og IKKE blå røyk ? STOR forskjell. Når det ryker masse svart røyk, sånn som slitne gamle mercedes diesler pleier, så er det pga veldig mye for mye bensin. Dvs motoren din går altfor feit :) Det har du antagelig merka på bensinforbruket også, hva bruker den? Så da bør du se på hvordan du kan justere innspruten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ducklink Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 SVART røyk og IKKE blå røyk ? STOR forskjell. Når det ryker masse svart røyk, sånn som slitne gamle mercedes diesler pleier, så er det pga veldig mye for mye bensin. Dvs motoren din går altfor feit :) Det har du antagelig merka på bensinforbruket også, hva bruker den? Så da bør du se på hvordan du kan justere innspruten... En liten diesel/bensin mixup her. Men, er den helt svart?, og hva lukter den? Siter 1991 BMW E36 3C X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glein88 Skrevet Januar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 er litt usikker men skal, skjekke toppakninga og innsprøytninga,kan det være stempla som er dårlig ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 er litt usikker men skal, skjekke toppakninga og innsprøytninga,kan det være stempla som er dårlig ? Hvis det er temmelig svart, og ikke hvitt, er det nok som tidligere nevnt at den går altfor fett. Hva slags tilleggssprut er det på bilen, hvis du vet det? Popper og smeller det fælt i eksosen? Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Toppakning og stempel vil gi blå røyk. En annen ting som gir blå røyk på biler med turbo er slitt turbo og dette er veldig vanlig på turbomotorer. Skru av innsug eller eksos i enden av turboen slik at du kommer til skovlene. Er det slakke i akslingen er det turboen som er defekt. En annen indikasjon på slitt turbo, men kan ikke brukes som en sikker feilsøkning er hvis det er store mengder med olje i innsugsrørene etter turboen. Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glein88 Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 takk for tilbake meldinger. jeg skal se litt på topp pakniga og skr litt og se. takk for hjelpen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg