Gå til innhold

Meget rart problem med min Audi A3 2.0 TDI

Ranger emnet


paciman

Anbefalte innlegg

Hei og hå.

 

Jeg har en svensk importert Audi A3 (førstegangsregistrert 2004.07.10) som har gått ut på garanti.

 

Denne bilen er privatkjøpt av tidligere eier fra skedsmo. Har har brukt bilen i cirka ett år. Etter at jeg overtok bilen har jeg brukt den i cirka 2 måneder uten problemer.

 

En dag mens jeg var ute å kjørte slo bilen seg av og fikk ikke starten den igjen. Den ble hentet av falck gjennom en avtale jeg har med sparebank 1. Den ble kjørt til Møller verksted på billingstad i bærum. Etter 1 ukes tid fikk jeg den utlevert med konklusjonen dieseldyr i tanken. Denne ble renset og byttet filter på.

 

Samme dag som jeg fikk bilen utlevert slo bilen seg av etter noen timers kjøring og fikk ikke start på den igjen. Sendte den tilbake til møller.

 

Nå har det gått to måneder. De har ventet på en fødepumpe som er leddet som sender videre til dieselpumpen. De mente det var denne som var ødelagt.

 

Jeg fikk bilen ut og slapp å betale på grunn av lang ventetid. I går 24.01 skjedde det samme med bilen og den er igjen på verksted. Jeg har ingen garanti muligheter og sverige har ikke en slik forbrukerkjøpslov som vi har i Norge. Noen som har noen teorier på hva som har gått galt ? Det er en fantastisk bil og er veldig fornøyd med den, men synes det er helt patetisk at ikke møller klarer å fikse den.

 

Noen idéer ?

 

Mvh paciman. insanei på irc. kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å kjør en tur med reservenøkkelen i stedet for org nøkkelen. Er jo sånn kodegreier i nøkkelen som i mitt tillfelle hadde nullet seg ut mens bilen stod på tomgang, slik at vi ikke fikk start. Putta i reservenøkkelen å den fyrte med engang.. (Før reima til dieselpumpa var hoppa over)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å kjør en tur med reservenøkkelen i stedet for org nøkkelen. Er jo sånn kodegreier i nøkkelen som i mitt tillfelle hadde nullet seg ut mens bilen stod på tomgang, slik at vi ikke fikk start. Putta i reservenøkkelen å den fyrte med engang.. (Før reima til dieselpumpa var hoppa over)

 

Ja skjønner, men tror ikke det er det som er problemet. Var det slik med din bil at den ikke ville prøve å slå seg på en gang ? Den prøver jo men motoren tennese ikke. Den står å durer og prøver å komme i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. hørtes ut som om den ville tenne, men det var da kun det.. Skjedde lite med sleping igang også.. Så vi sendte den inn på verksted, dem ga oss ny nøkkel å hadde justert reima, da den hadde hoppet over pga all kjinninga ellernoe..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår