v740b230f Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 som sagt i tittelen, hvorfor er prisen på f.eks en garrett gt28bb så utrolig dyr og hvordan blir impelleren laget?? Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Fordi silikon-karbid-kulene i lagrene (bl.a.) koster skjorta...De koster såpass fordi de er nesten uutslettelige,og derfor et helvete å lage til å begynne med.. På en ordentlig BB er lagringa ofte nesten halve prisen. En BB til 1500 spenn er enten ikke en BB annet enn i navnet eller en laber kopi som bare venter på å få knust kulene sine til støv hvis du lader litt solid og får en skikkelig "surge".. Impellere lages enten fra ett stykke (altså billet) i en CNC 5-aksefres,eller de trykkstøpes i ekstremt nøyaktige former,da ofte etterfulgt av HIP'ing. Dette er en prosess som nesten smelter delen,og så utsetter den for en trykkforandring som "koker ut" all luft/gass og evt "impurities" (snakka for mye engelsk i det siste nå merker jeg). Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Kan også nevnes at pris på eksakt samme turbo i norge kontra usa er ekstrem. Eksempel: Garret GT3076 i norge: 23500 kr i usa: 8060 kr Hvor tror du jeg kjøpte min garret turbo ? Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Fordi silikon-karbid-kulene i lagrene (bl.a.) koster skjorta...De koster såpass fordi de er nesten uutslettelige,og derfor et helvete å lage til å begynne med.. På en ordentlig BB er lagringa ofte nesten halve prisen. En BB til 1500 spenn er enten ikke en BB annet enn i navnet eller en laber kopi som bare venter på å få knust kulene sine til støv hvis du lader litt solid og får en skikkelig "surge".. Impellere lages enten fra ett stykke (altså billet) i en CNC 5-aksefres,eller de trykkstøpes i ekstremt nøyaktige former,da ofte etterfulgt av HIP'ing. Dette er en prosess som nesten smelter delen,og så utsetter den for en trykkforandring som "koker ut" all luft/gass og evt "impurities" (snakka for mye engelsk i det siste nå merker jeg). genialt.. takk! det har jeg å lurt på en stund, men fikk svar på det nå.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Kan også nevnes at pris på eksakt samme turbo i norge kontra usa er ekstrem. Eksempel: Garret GT3076 i norge: 23500 kr i usa: 8060 kr Hvor tror du jeg kjøpte min garret turbo ? Tilogmed her koster vel ikke en GT3076R så mye som 23 lapper... jeg kan få tak i de til under 14 over disk her i landet jeg,hvis jeg handler dyrt. Som jeg ikke gjør. Hvem har kommet med den ågerprisen? :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 GIK Turbo as - Skrimveien 8 3615 Kongsberg - Tlf: 32 76 70 00 - Fax: 32 76 73 50 hoho.. 20000 pluss moms.. jaja de kan jo drømme videre. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 God inntjening ihvertfall...bare ca 200% oppå prisen inn. damndamn :win Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg