Gå til innhold

Hva slags eksos skal jeg kjøpe?

Ranger emnet


240Rallye

Anbefalte innlegg

Det blir bra vettu! :) kan gjerne knipse noen bilder og legge ut mens du monterer det og også skrive litt om hvordan passformen var på ditt, og også hva du måtte gjøre for å få det slik du ville ha det! :)

 

Bestilt grenrør også ell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte det på min for rundt ett år siden... Passformen var egentlig ikke så værst, men røret var bøyd ned ca 5cam før skjøten mellom downpipe og tilsvarende opp etter skjøten til mellomrøret. Så jeg måtte sveise inn ett rett rør der... Downpipen bør du korte inn litt, samt at du må bygge om festet som sitter på girkassa for å få den litt høyere. Jeg var heller ikke særlig fornøyd med opphenget som er før kardanbøyen, da disse røyk hele tia og bøyde seg osv.. Så lagde en egen patent på disse..

Du kan også oppleve at opphenget på lyddemperen er skikkelig dass, er jo bare to stag som du stikker inn i opphenga, disse har en tendens til å dette ut og lyddempere blir liggende lavt... Kan ta noen bilder av de stedene jeg har modda hvis det er av interesse.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenrør har jeg ikke bestilt nei. Tar det når jeg får bygd mere motor. Er som sagt en turbo motor dette, så vil over 300hk i første omgang hvertfall. Godt det er en lokal motor bygger her;)

Sleng inn bilder av modifiseringen din om du har!=)

Tar imot alt av tips.. Har hele vintern, så kan vel gjøre det orntli når jeg først gjør det!;)

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JT anleggene er kappet på overmål, så litt tilpassing blir det nok.

Du trenger bare den bakerste demperen, den fremste er vel bare en gnistfanger.

Dessuten demper jo turboen en del også... Selv har jeg alltid kun brukt bakerste demper. :)

VOLVO The intelligent choice

----------------------------

81 Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår