Gå til innhold

Metode for selge bmw før omregistrering, slik at gratis for selger?

Ranger emnet


Javvad

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som overskrift peker på, skal jeg selge min BMW.

Hvilke regler er det for nettopp det med å selge bilen før man selv har omregistrert den?

Altså, jeg har ikke omregistrert den, jeg vet jeg kan selge den videre innen 2mnd og slippe den.

 

Må jeg skrive mitt eget navn på omregistreringslappen, eller må jeg skrive tidligere eiers navn?

 

Jeg har ikke levert noen omreg. lapp til biltilsynet heller.

 

Takker for all hjelp.

 

(Postet i dette forumet da dette gjelder en bmw 3-serie)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Som overskrift peker på, skal jeg selge min BMW.

Hvilke regler er det for nettopp det med å selge bilen før man selv har omregistrert den?

Altså, jeg har ikke omregistrert den, jeg vet jeg kan selge den videre innen 2mnd og slippe den.

 

Må jeg skrive mitt eget navn på omregistreringslappen, eller må jeg skrive tidligere eiers navn?

 

Jeg har ikke levert noen omreg. lapp til biltilsynet heller.

 

Takker for all hjelp.

 

(Postet i dette forumet da dette gjelder en bmw 3-serie)

 

 

Du har ikke omregistrert den? Da må isåfall tidligere eier ha hatt den registrert på seg i en dag før du kjøpte den da.

 

Noen må jo liksom betale omregistreringa før det er gratis for nestemann som kjøper den innen 2mnd.

 

2mnd(eller hvor lang tid det nå er) gjelder jo ifra siste gang bilen ble omregistrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man regger om bil for salg så er det kr 1.447,- i omreg på 12 år gamle biler, er bilen nyere så må du regne litt på det, info om avgifter får du da av BT, så når du har betalt så er omreg de neste 3mnd gratis, så legger du inn omreg utgiftene dine i slagsprisen, og sier det er gratis omreg, eller reg er med i pris...

 

slik pleier man å gjøre det...

 

men hvis ikke du står som eier av bilen noen steder hos BT så kan det jo bli litt vanskelig, for da kan jo ikke du selge videre uten at nåværende registrerte eier signerer...

BMW CCN Member #7856

 

(-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic

(x)90 Mercedes 230E

(x)98 Honda NX125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=138838

 

Selg innen 2 måneder

Reglene er nemlig slik at dersom bilen omregistreres eller avskiltes senest to måneder etter registreringen, kan neste kjøper registrere bilen uten å betale avgift. Du kan selge bilen «ferdig registrert» og på den måte dekke inn hele eller deler av omregistreringskostnaden.

 

Slik beregnes fristen

Fristen på to måneder regnes fra registreringsdato til og med samme dato i andre etterfølgende måned. Hvis registreringsdato er siste dato i måneden, skal fristen regnes til og med siste dato i andre etterfølgende måned. Utløper fristen på en lørdag, søndag eller helligdag, skyves fristen til nærmeste virkedag som ikke er lørdag.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man ikke vet hans personnr osv?

skrev mitt, så om det blir noe problem, så får jeg nesten snakke med vegvesenet

 

Skriver du hans navn, og ditt personnummer blir det jo trøbbel uansett. Du burde og skulle ringt forrige eier og forklart situasjonen, og spurt om hans personnummer.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår